گردشگری و توریسم

پایتخت اریتره هدف حمله موشکی قرار گرفت

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع محلی اعلام کردند ۲ فروند از سه موشک به فرودگاه اسمره پایتخت اریتره اصابت کرده است.

بر اساس این گزارش، محل شلیک موشک‌ها در خاک اتیوپی بوده و هنوز در خصوص تلفات و خسارت‌های احتمالی این حمله موشکی گزارش نشده است.

مرز اریتره و اتیوپی طی روزهای گذشته شاهد درگیری نیروهای جدایی طلب تیگرای در شمال اتیوپی و دولت مرکزی بوده است.  

این در حالی است که جمعه شب نیز دو انفجار شدید در ایالت «امهره» در نزدیکی ایالت «تیگرای» محل درگیری نیروهای دولتی با نیروهای محلی در شمال اتیوپی در مرز اریتره، رخ داد.

از هفته گذشته که «آبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی به نیروهای فدرال دولتی دستور حمله به نیروهای محلی ایالت تیگرای موسوم به «جبهه آزادی بخش» را به اتهام حمله به پایگاه نظامی منطقه صادر کرده است، صدها نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

نبرد بین نیروهای نظامی دولت فدرال و شبه نظامیان جبهه آزادیبخش تیگرای در هشت نقطه از این ایالت ادامه دارد.

این در حالی است که سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و دیگر نهادهای بین‌المللی از احتمال گسترش نبردها به مناطق دیگر اتیوپی و بروز جنگ داخلی در این کشور و بی‌ثبات کردن منطقه شاخ آفریقا ابراز نگرانی کرده‌اند.

دولت فدرال اتیوپی با اعلام جنگ علیه نیروهای جبهه آزادی بخش ایالت تیگرای در شمال این کشور، در واقع ثبات یکی از نقاط استراتژیک جهان در شمال آفریقا را با تهدید جدی مواجه کرده است.

گروه شبه نظامی تیگرای در سال ۲۰۱۸ و قبل از انتصاب احمد به نخست‌وزیری اتیوپی نفوذ و تسلط بسیاری بر ارتش و دولت این کشور داشت.

اتیوپی با ۱۱۰ میلیون نفر جمعیت به خاطر سال‌ها جنگ و درگیری با برخی کشورهای همسایه و بحران‌های متعدد با اریتره و سومالی از جمله کشورهایی است که گروه‌های شبه نظامی در آن فعال هستند.