گردشگری و توریسم

۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به لاهیجان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس محمودی روز شنبه در جلسه شورای اداری لاهیجان با اشاره به تسریع و تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام لاهیجان تصریح کرد: با اتمام پروژه هایی که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، بخشی از طرح های نیمه تمام با کارآیی بالا به انجام می رسد.

وی با بیان اینکه لاهیجان با پرداخت ۲۷۹ میلیارد ریال رتبه اول پرداخت تسهیلات کرونا در گیلان را به خوداختصاص داده است، گفت: یک هزار و ۳۶۱ فقره پرونده با سطح اشتغال ۲ هزار و ۹۶۷ نفر به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال در این راستا تشکیل و به بانک ها معرفی شدند که تاکنون ۹۰ درصد از آنها موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

فرماندار لاهیجان میزان ایجاد اشتغال تعهد شده این شهرستان در سال جاری را ۱ هزار و ۱۵۳ شغل عنوان کرد و افزود: دستگاه های اجرایی لاهیجان با ایجاد هزار و ۳۹۷ شغل در ۸ ماهه اول امسال  بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات خود را محقق نمودند.

محمودی در ادامه با اشاره به طغیان رودخانه «سید علی‌اکبری» و بالا آمدن آب این رودخانه که موجب آب گرفتگی روستاهای مجاور این رودخانه می شود، خاطر نشان کرد: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان، باید اقدامات لازم را نسبت به لایروبی این رودخانه پیش از بحرانی شدن وضعیت، صورت دهد.

وی با بیان اینکه در زمان بارش برف این شهرستان با بحران برق مواجه شده و باز هم می شود، عنوان کرد : خطوط انتقال برق و شبکه های مستهلک و فرسوده این شهرستان، نیازمند رسیدگی ویژه است.

وی با بیان اینکه باید مانع از صدمه به املاک و اموال مردم شد، عنوان کرد: ساخت و ساز در حریم رودخانه ها، دریا و منابع طبیعی ممنوع است و در این راستا با متخلفان برخورد می شود.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.