گردشگری و توریسم

شهرداری آستارا ناوگان حمل و نقل عمومی را ساماندهی می‌کند

غلامرضا مصاحب روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدیران تاکسی تلفنی‌ها باید براساس دستورالعمل سازمان حمل و نقل شهرداری مشخصات، شماره تماس و ساعت ورود مسافران را در دفتر ثبت کنند تا در صورت بروز حوادث برای مسافر یا راننده، امکان پیگیری موضوع مقدور باشد.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته یک سارق غیربومی به عنوان مسافر سوار تاکسی تلفنی شده و به بهانه خرید کاشی به تعدادی مصالح فروشی مراجعه کرده اما خرید انجام نداده بود و پس از گذشت دو ساعت،  راننده تاکسی تلفنی را با آبمیوه مسموم بی هوش و لوازم خودرو را سرقت کرده بود.

وی ادامه داد: دستگیری سارق توسط نیروی انتظامی پیگیری می شود و به علت اینکه خوردن و آشامیدن در حین رانندگی باعث حواس‌ پرتی و تصادف می شود، رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی از مسافران، خوراکی دریافت نکنند.

مصاحب یادآور شد: تاکسی تلفنی ها از سوار کردن مسافر بین راهی خودداری کنند و مدیران تاکسی تلفنی‌ها بر اساس قانون در قبال راننده استخدامی خود و خانواده‌های آنان مسئولیت دارند و باید بر عملکرد آنان نظارت کرده و رانندگان متخلف را به سازمان حمل و نقل شهرداری معرفی کنند.

۳۶۷ دستگاه تاکسی شهری،  هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۰ دستگاه تاکسی بی سیم و ۱۲۰ دستگاه تاکسی محدوده ۲۰ کیلومتری شهر در آستارا فعالیت می کنند.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز ان یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.