گردشگری و توریسم

شرکت شستا در ساخت راه خلخال به منجیل مشارکت می‌کند

اکبر بهنامجو روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان خلخال به ایرنا افزود: مقدمات مشارکت شرکت شستا برای ساخت بخشی از این راه اصلی آماده شده و در جلسه روز دوشنبه هفته آتی در تهران قرارداد ساخت ۱۸ کیلومتر از این مسیر و نیز حدفاصل روستای درو تا روستای قشلاق دیز واقع در بخش شاهرود خلخال در مسیر فرعی جاده  نهایی خواهد شد.

وی از تخصیص و تزریق ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه  خبر داد و اظهار کرد: با تخصیص اعتبار و پرداخت بخش بزرگی از طلب پیمانکار مجری، عملیات اجرایی این پروژه شتاب گرفته و ماشین آلات راه‌سازی در طول مسیر  افزایش خواهد یافت.

استاندار اردبیل تسریع در عملیات اجرایی پروژه راه اصلی خلخال به منجیل را یکی از مطالبات وخواسته‌های به حق مردم خلخال به خصوص اهالی بخش شاهرود این شهرستان عنوان کرد و افزود: با وجود همه محدودیت‌های اعتباری در دولت، اعتبارات منظور شده امسال برای این پروژه بخشی از مشکلات مربوط به طلب پیمانکار و همچنین نیاز مالی آن را برطرف می‌سازد.

در این بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز گفت: از مجموع ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه پیش از این ۱۸۰ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص یافته بود که با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال سقف اعتبارات تزریق شده به این طرح به ۲۰۰ میلیارد ریال رسید.

محبوب حیدری  با بیان اینکه قطعه‌ای از راه خلخال – منجیل که با عنوان پروژه راه‌سازی خلخال ـ کلور ـ درام تعریف شده در دست ساخت است، گفت: این جاده مسیری مشترک بین دو استان اردبیل و زنجان با طول  ۵۵ کیلومتر است که از این مسافت ۳۷.۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی درحوزه استحفاظی استان زنجان واقع می‌باشد.

وی تشریح کرد: در سال‌های گذشته ۴.۵ کیلومتر از حوزه استحفاظی استان زنجان به اردبیل واگذار شده و در حال حاضر ۴۲ کیلومتر از مسیر در حوزه‌های استحفاطی استان‌های اردبیل و زنجان اجرا می‌شود و پیشرفت فیزیکی مسیر در حوزه اردبیل تا به امروز ۳۰ درصد است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در صورت بازگشایی این مسیر ۵۵ کیلومتری، جاده خلخال – منجیل بازگشایی و زمینه برای استفاده مردم جهت مسافرت فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده مسیر خلخال ـ منجیل ۹۰ کیلومتر از مسافت دسترسی خلخال به تهران را کاهش می‌دهد، گفت:عملیات اجرایی این پروژه از محل اعتبارات استانی و از سال ۸۷ با زیر پیمان رفتن ۶ کیلومتر شروع و تا قبل از آن هیچ‌گونه عملیات اجرایی در آن صورت نگرفته بود.

وی همچنین با بیان اینکه از زمان شروع این پروژه تاکنون ۳۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: سال گذشته ۱۲۶ میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه اختصاص یافت.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: مسیری که در طول پروژه راه ارتباطی خلخال به منجیل با مشارکت شرکت شستا اجرا خواهد شد مسیر فرعی آسفالت مابین روستاهای درو و قشلاق دیز در بخش شاهرود خلخال است که با اجرای آن عرض فعلی پنج متری راه به ۱۲ متر  ارتقا خواهد یافت.