گردشگری و توریسم

ستاد ملی کرونا به نظرات کارشناسی آستانهای مقدس توجه کند

به گزارش روز چهارشنبه آستان قدس رضوی حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمد مروی در نشست شورای معاونان آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی افزود: متاسفانه دنیا و به تبع آن کشور از حیث شیوع ویروس کرونا شرایط مطلوبی ندارد و همان‌گونه که از ابتدا اعلام کردیم آستان قدس رضوی به تبعیت از فرموده رهبری معظم انقلاب کاملا هماهنگ با سیاست‌های ستاد ملی کروناست و هر آنچه از سوی این ستاد ابلاغ شود عمل خواهیم کرد و تاکنون نیز همین بوده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به معنویات، دعا و توسل در دفع بلا و نقش اعتاب مقدسه در تعمیق معنویت در جامعه ادامه داد: آستان قدس رضوی خود را موظف به اجرای دستورات ستاد ملی کرونا می‌داند اما توقع داریم این ستاد نیز در خصوص اماکن مقدسه، اعتاب و خصوصاً حرم مطهر امام رضا (ع) با مسوولان مربوطه مشورت کند و سپس تصمیم بگیرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی ظرفیت‌ها، حساسیت‌ها و امکاناتی دارد که در بسیاری از مراکز دیگر نیست، نمی‌توان گفت حرم مطهر امام رضا(ع) همانند سایر مراکز پرجمعیت مثل پاساژها و متروهاست و همه را به یک چشم دید، صرف نظر از قداست و معنویت این بارگاه نورانی در اینجا امکاناتی وجود دارد که در مراکز دیگر نیست.

مروی اضافه کرد: شاید در برخی مناطق پرجمعیت نتوان شرایط را کنترل کرد اما در اینجا با توجه به گستردگی محیط و امکانات لازم، می‌توان میان تمام افراد حاضر ماسک توزیع و فاصله اجتماعی را رعایت کرد، کاملاً قابل مدیریت است و تاکنون نیز مدیریت شده است.

وی افزود: مسوولان ستاد ملی کرونا و حوزه بهداشت بیایند امکانات و ظرفیت‌های ما را بررسی کنند اگر به این نتیجه رسیدند که امکانات و تجهیزات ما جوابگو و مناسب برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست ما می‌پذیریم و قبول می‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در حکم انتصاب خود مبنی بر همکاری با مدیریتهای دولتی و کمک به آنان به نحو مقتضی گفت: از ابتدای شیوع کرونا خود را موظف به همکاری با دولت دانسته ایم و تمام امکانات آستان مقدس رضوی را به منظور مقابله با این ویروس بسیج کرده ایم و امدادرسانی به آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان کشور را لحظه ای متوقف نکرده‌ایم.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۶۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۳۹ هزار و ۲۰۲ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.