گردشگری و توریسم

مشارکت کتابفروشی‌های کردستان در طرح پاییزه کتاب افزایش یافت

عبیدالله رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد کتاب فروشی هایی که در طرح پاییزه کتاب کردستان ثبت نام کردند نسبت به طرح تابستانه کتاب رشد ۲۱ درصدی بیشتر شده است.

وی افزود: در راستای حمایت از کتابفروشی های سطح استان و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بصورت فصلی طرح‌های بهاره، تابستانه و پاییزه کتاب همزمان با سراسر کشور در این استان هم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار طرح پاییزه کتاب ۹۹ دانایی، مانایی است، اضافه کرد: این طرح از ۲۴ لغایت ۳۰ آبان سال جاری همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در کردستان هم به اجرا در می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اعلام اینکه سقف خرید کتاب در طرح پاییزه کتاب امسال با تا ۲۰۰هزار تومان افزایش یافته است، گفت: علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند ضمن مراجعه به سایت  http://tarh.ketab.ir و اطلاع از اسامی و آدرس کتابفروشی های عضو و شرکت کننده در این طرح، از یارانه ۲۰ درصدی با ارائه کارت ملی بهره‌مند شوند.

رستمی با اشاره به اینکه شیوع کرونا آسیب‌های فراوانی به حوزه فرهنگ و هنر وارد کرده است، یادآور شد: همه حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان از شیوع و همه گیری ویروس کرونا متضرر شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه برآورد شده بازار کتاب و کتابخوانی در طرح پاییزه رونق دوچندانی خواهد داشت، گفت: رویکردهای این دوره هفته کتاب حول محور کتاب و کتابخانه و پایتخت کتاب، کتاب و جامعه پردازی با مروجان کتاب، کتاب، دانایی و توانایی، کتاب سبک زندگی و جامعه سالم، کتاب و سرمایه اجتماعی و فضای مجازی، پویندگی با کتاب و کتابفروشی و آخرین رویکرد کتاب و باورهای دینی و خودسازی معرفتی است.

طرح تابستانه کتاب از ۱۸ تا ۳۰ مرداد سال جاری برگزار شد و کردستان جزو ۱۰ استان پرفروش از نظر تعداد کتاب‌های فروخته شده در این طرح بود.