گردشگری و توریسم

معاون فرماندار اهواز: فرهنگ مقابله با کرونا در جامعه نهادینه شود

به گزارش ایرنا حسن احمدی سه شنبه شب در حاشیه بازدید از اصناف سطح اهواز و برخورد با متخلفان در نخستین روز از اجرای طرح محدودیت فعالیت اصناف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح محدودیت فعالیت اصناف بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا با همکاری اتحادیه ها از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و کارگروه هشت گانه ستاد مبارزه با کرونا و کمیسیون نظارت متشکل از سازمان صمت، شهرداری، اداره اماکن ناجا و مراکز بهداشت شرق و غرب بازرسی های خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: این طرح در راستای ریشه کنی ویروس کرونا بوده و انتظار می رود شهروندان همکاری بیشتری
با ما داشته باشند و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را جدی بگیرند.

معاون برنامه ریزی و امور اداری فرماندار اهواز گفت: امید است این فرهنگ در یک ماه پیش رو در سطح این شهرستان نهادیه شود تا مدیریت درمان این بیماری بهتر انجام شود.

وی تصریح کرد: امروز جلسه ای با اتحادیه ها و اتاق اصناف داشتیم که خوشبختانه همکاری خوبی در زمینه اجرای این طرح صورت گرفت که شایسته تقدیر است و امید می رود مردم نیز با وجود شرایط سخت صنوف، آن ها نیز نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم از این روزهای سخت عبور کنیم.

احمدی بیان کرد: اصناف برای حفظ سلامت شهروندان متحمل ضرر شده اند و انتظار می رود شهروندان نیز این شرایط سخت را بیشتر درک کنند تا انتشار ویروس به حداقل برسد.

طرح محدودیت فعالیت اصناف از ۲۰ آبان ماه با مدت یک ماه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده و اصناف باید ساعت ۱۸ به فعالیت خود پایان دهند.

تعدادی از شهروندان اهوازی اجرای این طرح را در شرایط کنونی به صلاح جامعه دانستند اما برخی دیگر  اجاره بهای اماکن کسب و کار خود را سنگین اعلام کرده و کاهش ساعت فعالیت خود را متحمل ضررهایی دانستند و انتظار آن ها از مالکان این بود که این یک ماه برای دریافت اجاره بها تا اندازه ای شرایط سخت مستاجر را در نظر بگیرند.

بازرسان سازمان صنعت و معدن، فرمانداری و مراکز بهداشت شرق و غرب و رئیس اداره اماکن استان شامگاه سه شنبه از مناطق مختلف اهواز بازدید کرده و در روزهای آینده نیز حضور آن ها در سطح مناطق بیشتر خواهد شد و به گفته فرماندار اهواز روز نخست اجرای این طرح در حد تذکر بود اما در روزهای آینده اصناف متخلف در صورت فعالیت پس از ساعت ۱۸ پلمب خواهند شد.