گردشگری و توریسم

شانزدهمین جایزه «گرگم و گله می‌برم» از جشنواره فیلم ایتالیا

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به دنبال اعلام برندگان بخش بین‌الملل مسابقه رسمی این دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کورتی پونته، پویانمایی گرگم و گله می‌برم از تولیدات سال ۲۰۱۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنده بهترین فیلم انیمیشن شد.

این پویانمایی جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن جشنواره را به سبب سادگی، روانی و خوش‌آوایی دیداری و شنیداری که تجربه‌ی نمایش را به تماشا گذاشته است، دریافت کرد.

انیمیشن هشت دقیقه‌ای گرگم و گله می‌برم برگرفته از داستانی با همین‌ نام نوشته‌ی افسانه‌ شعبان‌نژاد از انتشارات کانون پرورش فکری است که با تکنیک انیمیشن دیجیتال در امور سینمایی کانون تولید شده است.

به گزارش ایرنا، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کوتاه کورتی پونته که بخش عمده‌ی فیلم‌های خود را به کودکان و نوجوانان اختصاص داده امسال بخش کودک و نوجوان خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو بخش برگزار کرد.

بخش کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ (۴ تا ۷ مه ۲۰۲۰) در منطقه پونته سان نیکولو استان پادووا در حوالی شهر ونیز ایتالیا برگزار شد.