گردشگری و توریسم

روزنمایی از سامانه «دانشجویار» دانشگاه آزاد هم‌زمان با روز دانشجو

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه آزاد، فرزاد جهان بین در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه افزود: دانشگاه آزاد از نظر علمی و فرهنگی جزو دانشگاه‌های شاخص و برجسته است و از لحاظ علمی تنها دانشگاه کشور است که در رتبه بندی جهانی، جزو 100 دانشگاه برتر است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ کمیت رتبه ۷۱ و از لحاظ کیفیت مقالات، رتبه ۷۹ جهانی را از آن خود کرده است. در کنار موضوعات علمی، دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی نیز پیشرو بوده و افراد شاخصی همچون ۷۰ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

جهان بین خاطرنشان کرد: اگر فرصت تحصیل مغتنم شمرده نشود، پشیمانی و غصه در پی خواهد داشت. دوران تحصیل فرصتی طلایی است که در کنار آموزش و پژوهش، دانشجویان باید به رشد ابعاد شخصیتی خود توجه داشته باشند تا بیش از پیش برای خانواده و جامعه افتخار بیافرینند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با توصیه مهارت‌آموزی به دانشجویان، گفت: دانشجویان باید حداقل یک مهارت را در کنار آموزش بیاموزند. صنایع خلاق فرهنگی بیش از دو میلیارد دلار در جهان گردش مالی دارد و در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است. با صرف درس خواندن نمی‌توان برای جامعه مفید بود و حتماً باید مهارتی کسب شده باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید فعالیت در تشکل ها، بسیج دانشجویی، هیات‌های مذهبی دانشگاهی و… را جدی بگیرند، گفت: دانشجویان در این گونه فضاها تعاملات اجتماعی را خواهند آموخت. این محیط‌ها بهترین فرصت برای رشد شخصیتی دانشجویان در فضای واقعی است.

جهان‌بین از رونمایی سامانه «دانشجویار» در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این سامانه با هدف ارایه ۷۰ خدمت به دانشجویان طراحی شده که هم زمان با ۱۶ آذر و روز دانشجو رونمایی خواهد شد. کانون تعامل دانشگاه و خانواده با هدف گسترش ارتباط و تعامل دانشگاه با خانواده دانشجویان راه اندازی می‌شود تا دانشجویان از نظر آموزشی، شخصیتی یا فرهنگی یک دوره ماندگار را در طول زندگی خود در دانشگاه آزاد اسلامی تجربه کنند.

به گزارش ایرنا، آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی در سالن کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات با حضور محمدمهدی طهرانچی رییس و جمعی از معاونان دانشگاه برگزار شد. پیش از این از سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد برای تسهیل در ثبت نام و انجام امور اداری دانشجویان و آموزش مجازی آنها رونمایی شده بود.