گردشگری و توریسم

کمبود روغن در بوشهر و وعده امیدبخش مسئولان

 به گزارش ایرنا، شهروندان بوشهری می‌گویند: در روزهای اخیر قفسه‌های همه فروشگاه‌های این شهر از روغن خوراکی تولید داخلی خالی شده و تنها روغن‌های وارداتی در برخی مغازه‌ها وجود دارد که آن هم با قیمت بسیار بالا به فروش می‌رسد.

علی محمدی زاده یکی از این شهروندان گفت: به چندین فروشگاه مراجعه کردم اما هیچکدام روغن جامد یا مایع تولید داخل نداشتند و تنها یکی از آنها چند بطری روغن‎ ذرت خارجی داشت که قیمت هر بطری ۲ لیتری آن را ۷۵۰ هزار ریال اعلام کرد.

به گفته وی خرید روغن خارجی با قیمت بالا در توان همه و بویژه قشرهای کم درآمد نیست.

دیگر شهروند بوشهری اظهارداشت: پس از ۲ ساعت خیابان گردی و مراجعه به شمار زیادی مغازه تنها در فروشگاه زنجیره‎ای روغن مایع تولید داخل موجود بود که آن هم به صورت سهمیه بندی و برای هر شخص تنها ۲ بطری اختصاص می‌داد.

فروشنده این فروشگاه‎ به عنوان تنها مرکزی که روغن خوراکی در آن یافت ‎شد گفت: پس از چند روز نایاب شدن روغن از صبح روز گذشته  این کالا در این فروشگاه تخلیه و به شهروندان عرضه شد.

رضا محسنی افزود: با توجه به کمبود روغن در دیگر مغازه‌ها حجم مراجعه برای خرید آن به این فروشگاه بالا است که انتظار می‎رود هر چه زودتر این کالا در دیگر مراکز عرضه تامین شود تا از شلوغی در این فروشگاه‎ در روزهای کرونایی اجتناب شود.

فروش روغن فقط به مشتری‌های خاص مغازه 

 فروشنده یک سوپر مارکت در بوشهر گفت: به دلیل تقاضای زیاد و کمبود روغن آن را در معرض دید و دسترس همه مشتری‌ها قرار نمی‌دهیم و تنها به مشتریان خاص آن هم به صورت محدود عرضه می‌کنیم.

میلاد مرفاوی افزود: با توجه به کمبود شدید روغن برخی از مشتریان درخواست خرید چهار یا پنج بطری دارند که تنها ۲ بطری به آنها فروخته می‎شود.

وی اظهار داشت: اکنون ۲ هفته است که خرید روغن برای فروشگاه با محدودیت‎های زیادی مواجه شده‌است و در بیشتر روزها نیز تامین آن امکان پذیر نیست.

۱۱۷۰ تن روغن بزودی در بوشهر توزیع می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: کمبود روغن خوراکی مشکل کشوری است که از دو هفته قبل رخ داد اما با ترخیص روغن خام وارداتی از بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره) در روزهای اخیر این کمبود در مراکز عرضه بتدریج برطرف می‎شود.

به گفته سید حسین حسینی در ارتباط با کمبود روغن در استان بوشهر نیز موضوع به صورت مستمر از وزارت صنعت و معدن و کارخانه‎های تولیدی در دست پیگیری است.

وی اظهار داشت: در این زمینه برای جبران کمبود بازار از هفته گذشته تاکنون مقادیری روغن توسط مباشران مربوطه از کارخانجات تولید روغن تامین  و در حال حمل به استان بوشهر است.

حسینی ادامه داد: با هدف جلوگیری از ایجاد صف اولویت تامین با فروشگاه‎های زنجیره‎ای است که در این ارتباط یکهزار و ۱۷۰ تن روغن خوراکی از کارخانه‌ها تامین و بزودی در فروشگاه‎های رفاه، کورش، اتکا و غیره توزیع می‎شود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود طی روزهای آتی بتدریج کمبود این کالای اساسی برطرف و روغن خوراکی به وفور در تمامی فروشگاه‌های استان بوشهر عرضه شود.

 حسینی افزود: در این ارتباط از هم استانی‎ها انتظار است به منظور حفظ سلامت خود از ایجاد تجمع در فروشگاه‌های عرضه کالا خودداری و با آرامش کامل و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نسبت به تامین کالاهای مورد نیاز اقدام کنند.

وی یادآور شد: روغن خوراکی از جمله اقلامی است که دولت برای  واردات آن ارز ترجیحی در اختیار واردکنندگان قرار داده تا با قیمت مصوب عرضه شود.

حسینی اظهار کرد: در چنین شرایطی در موضوع قیمت جای نگرانی برای افزایش آن وجود ندارد.