گردشگری و توریسم

۸۰ درصد از اصناف خمین دستورات بهداشتی را رعایت می‌کنند

«احمد طهرانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به‌طور میانگین گشت‌های بازرسی این شهرستان روزانه  ۱۰۰  مورد بازدید از صنوف مختلف انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه اولویت در این بازرسی ها تذکر، ارشاد و اقناع است، ادامه داد: اصناف خمین با وجود شرایط اقتصادی نامناسب، همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونا دارند.
فرماندار شهرستان خمین اظهار داشت: با اعلام وزارت بهداشت مبنی بر قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت بحرانی کرونا طبق شاخص تعداد بیماران بستری در بیمارستان، محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار از چهاردهم آبان ماه در زادگاه امام راحل  آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.
طهرانی اضافه کرد: به‌منظور آگاهی کسبه از مفاد محدودیت‌های کرونا در خمین، اطلاع رسانی های از طریق فضای مجازی و به شکل سیار در معابر شهری انجام شد.
وی گفت: برای جلوگیری از ورود افراد غیر بومی به خمین از ظهر پنجشنبه هفته قبل تا نیمه شب جمعه محدودیت تردد برای خودروهای پلاک غیربومی در این شهرستان اجرا شد.  
فرماندار شهرستان خمین یادآور شد: مدافعان سلامت پس از ۹ ماه مبارزه با ویروس کرونا خسته هستند و خمین از نظر امکانات پزشکی محدودیت‌هایی دارد و با افزایش بیماران مبتلا به کرونا به‌عنوان شهرستان تک بیمارستانی توان پاسخگویی به بستری و درمان این بیماران را ندارد.
طهرانی گفت: مردم با پرهیز از دورهمی های خانوادگی و برگزاری جشن‌های عروسی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به کادر درمان کمک کنند.
وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از مردم این شهرستان از ماسک استفاده می کنند، افزود: نوجوانان و جوانان به‌عنوان ناقلان خاموش با رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در اماکن عمومی سلامت خانواده خود و دیگر شهروندان را تهدید می‌کنند.
فرماندار خمین با اشاره به معرفی برگزارکنندگان جشن‌های عروسی به دادگاه ، بیان کرد: مخالف ازدواج جوانان نیستیم اما در شرایط ویژه کرونا با هیچ کس تعارفی نیست.
طهرانی گفت: انتظار می‌رود تمام اصناف این شهرستان به محدودیت فعالیت گروه های شغلی دو، سه و چهار که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شده، احترام بگذارند تا هرچه سریع‌تر وضعیت بحرانی زادگاه امام راحل بهبود یابد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار است که با همکاری موثر مردم و اصناف شهرستان از موج سوم شیوع ویروس کرونا با کاهش  آمار بیماران مبتلا به کرونا و جان‌باختگان این بیماری عبور شود.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی، از روز شنبه(۱۰ آبان‌ماه) شهرهای در وضعیت بحرانی در شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است.

 بر اساس اعلام «سیما سادات‌لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر در کشور تا هفدهم آبان ماه به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر نیز جان باخته‌اند.