گردشگری و توریسم

قرارگاه ۱۷ ربیع برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ساوه تشکیل می شود

سرهنگ «حجت الله دستجانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود:پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کنترل قیمت ها و طبق فرایند و دستورالعمل های قرارگاه هفدهم ربیع کشور، در این راستا به حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کنار سایر نهادهای نظارتی شهرستان خواهیم پرداخت.

وی گفت: برخی از مشکلات و نارسایی های موجود در بازارهای مصرف شهرستان ساوه را جمع بندی و به فرماندار شهرستان نیز گزارش داده ایم تا با همفکری و تعامل و متناسب با نیاز بازار وارد عمل شویم.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه اظهار داشت: در قالب این قرارگاه مردم می توانند از طریق سامانه تلفنی موارد گران‌فروشی، کم فروشی و سایر مشکلات مرتبط با بازار را گزارش دهند تا ناظران بسیج ضمن اعزام به محل، رسیدگی لازم را انجام دهند.
وی گفت: منتظر شرکت مخابرات هستیم تا برای این قرارگاه یک سامانه تلفنی سه رقمی را تعریف کند و ما نیز آن را به شهروندان اطلاع رسانی کنیم.
سرهنگ دستجانی گفت: مردم همچنین می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اداره صمت گزارش های خود را اعلام کنند.
به گفته او، اکنون بازرسان بسیج اصناف ساوه فعالیت های خود را آغاز کرده اند و در کنار این اقدامات، برنامه های دیگری در دستور کار داریم که بخشی از آنها مستلزم هماهنگی در سطح ارگان های شهرستان از جمله صنعت، معدن و تجارت است.
وی گفت: سامانه تلفنی ۱۱۴ سپاه نیز از اکنون فعال و آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص مشکلات بازار و موضوع گران با کم فروشی است و به درخواست ها رسیدگی لازم خواهیم کرد.

در شهرستان ساوه افزون بر ۱۶ هزار واحد صنفی فعالیت می کنند.