گردشگری و توریسم

دیپلمات ایرانی: نمایشگاه شانگهای بستری برای همکاری های برد

به گزارش ایرنا، «رمضان پرواز» روز پنجشنبه در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز چین با اشاره به آنکه نمایشگاه واردات چین بستری مناسب برای معرفی کشورها و توانمندی‌های آنان را فراهم آورده است، از نقش این نمایشگاه در تبادلات فرهنگی و آشنایی کشورها با فرهنگ یکدیگر تمجید کرد.

وی از افزایش حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه امسال با وجود شیوع کرونا خبر داد و افزود: تدارک لازم برای حضور گسترده کشورمان در تمامی بخش‌های نمایشگاه امسال در مساحتی بیش از ۵۰۰ مترمربع فراهم شده بود که به دلیل شیوع کووید- ۱۹ تمامی آن اجرایی نشد اما به هر ترتیب امسال ۲۸ شرکت ایرانی در نمایشگاه حضور دارند این درحالی است که سال گذشته تنها ۱۵ شرکت حضور داشتند.  

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای با تشریح تعداد شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف نمایشگاه، اظهار داشت: تعداد ۱۵ شرکت دانش بنیان ایرانی در بخش صنایع هوشمند و فناوری اطلاعات و ۱۳ شرکت در سایر بخش‌ها محصولاتی مانند نانوفیبر، فرش ایرانی، تابلو فرش، گیاهان دارویی و مواد خوراکی را به بازدیدکنندگان معرفی خواهند کرد.  

در سومین نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای، ۲۸ شرکت ایرانی حضور دارند که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی نشان می‌دهد. امسال شرکت های ایرانی در چهار بخش فناوری و شرکت های دانش بنیان، فرش و صنایع دستی،  خشکبار و مواد غذایی و فرهنگی شرکت کرده اند.

سومین نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای از تاریخ ۵ تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۵ تا ۲۰ آبان) در شهر شانگهای در حال برگزاری است.