گردشگری و توریسم

وزیر راه وشهرسازی: عملیات اجرایی باند دوم جاده چابهار- کنارک بزودی شروع می‌شود

به گزارش ایرنا محمد اسلامی شامگاه چهارشنبه در نشست جمعبندی سفر و در جمع مدیران کل و مسوولان سیستان و بلوچستان و چابهار در بندرشهیدبهشتی اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم تخلیه و بارگیری در بندرچابهار نیاز فوری به توجه توسعه پسکرانه ها و جاده های ارتباطی منتهی به بندر است و در این باره وزارت راه از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

وی با تاکید بر انجام کارشناسی کارها گفت: برای جانمایی بندر و دسترسی آن به ریل و جاده باید ملاحظات در نظر گرفته شود تا بجای ضرر به نفع مردم باشد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: توجه ویژه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مسوولان کلان کشوری سبب شتاب در توسعه بندرچابهار شده است.

وی گفت: مهمترین فرصت اقتصادی کشور «چابهار» است و باید هوشمندانه و کارشناسی شده براساس منفعت افراد بومی و جغرافیای سرزمینی طرح ها را به سرانجام رسانیم تا خدای نکرده موجب متضرر شدن مردم نشود. 

اسلامی افزود: اولویت مطلق محرومیت زدایی در گرو تصمیمات درست است و باید در خصوص راه، آب و زیرساخت های بهداشت و توجه به جوامع محلی اقدامات لازم انجام تا توسعه در کیفیت زندگی مردم رقم زده شود. 

وی گفت: فرصت های سرمایه گذاری را باید برای مردم فراهم کنیم بطوریکه شخصا با افراد بومی بلوچستان در خارج از کشور نیز ارتباط گرفته و آنان را تشویق به سرمایه گذاری در منطقه کردم.

وزیر راه وشهرسازی گفت: دولت توانمند در کنار مردم توانمند می تواند موفق عمل و خدمات خوب ارایه کنند و این دو بال متوازن توسعه هستند. 

وی ادامه داد: بندرچابهار در مقیاس ملی و بین المللی می تواند نقش مهم در محرومیت زدایی داشته باشد و از اینکه بودجه های حوزه های مختلف سیستان وبلوچستان چند برابر شده است بسیار خرسندیم. 

وزیر راه وشهرسازی گفت: آزادراه برای انجام توجیه اقتصادی نیاز است و باید عنوان کنم چندین کیلومتر راه در حال ساخت است. 

اسلامی گفت: بودجه های راه در این استان به چهار برابر رسیده است و من هیچگاه راضی نیستم که در جاده ها خون از دماغ کسی بریزد و یا کشته و زخمی شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: این منطقه سهم خود در ۲ بانده کردن جاده چابهار کنارک به قید فوریت انجام خواهد داد و همیشه در اجرای طرح های مهم و توسعه ای که به نفع مردم و عمران و آبادانی سواحل مکران هست دریغ نمی کند.

عبدالرحیم کردی ادامه داد: با توجه به قوانین و مقررات و ماده ۶۵ نیاز است مدیران هر گونه فعالیتی در محدوده منطقه آزادچابهار را با ما هماهنگ باشند و قوانین را رعایت کنند.

وی بیان کرد: طرح های خوبی در منطقه آزاد چابهار در حال اجرا است و در سالهای اخیر با الحاق شهر به منطقه آزاد مشکلات مرز زمینی و آبی مرتفع شده و این به توسعه کمک می کند.

وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه وارد چابهار شد و قرار است به شهرستانهای ایرانشهر، زاهدان و زابل سفر کند.