گردشگری و توریسم

نتایج عملیات الحشد الشعبی در استان دیاله عراق 

به گزارش ایرنا، «حزام الجبوری» از فرماندهان نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق یکشنبه شب درباره آخرین نتایج عملیات سه روزه نیروهای این سازمان و ارتش علیه تروریست‌ها در استان دیاله گفت: در این عملیات که با پشتیبانی هوانیروز ارتش عراق از ۷۲ ساعت پیش آغاز شده است، بیش از ۲۵ کیلومتر مربع از باغستان‌ها و زمین‌های کشاورزی در ناحیه «الخیلانیه» در منطقه «المقدادیه» و اطراف آن پاکسازی شد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه «المعلومه» افزود: در این عملیات همچنین ۶ مقر داعش شناسایی، منهدم و ۱۰ بمب خنثی شد.

این عملیات درپی آن آغاز شد که عناصر گروه تروریستی داعش پنج روز پیش یکی از شیوخ دامدار عراقی را در ناحیه «الخیلانیه» در اطراف منطقه المقدادیه در استان دیاله ربوده و سرش را از تن جدا کردند.

باقیمانده‌های گروه تروریستی داعش سپس جسد این دامدار را بمب‌گذاری کردند و هنگامی که برخی اهالی به محل پیکر او رسیده و قصد داشتند تا آن را از روی زمین برداشته و با خود ببرند، بمب در بدن این قربانی منفجر شد. در این انفجار سه نفر کشته و ۲ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

در همین پیوند، واحد اطلاعات پلیس فدرال عراق نیز از دستگیری هفت تروریست در استان نینوا خبر داد.

با وجود عملیات مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست‌های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.