گردشگری و توریسم

محدودیت‌های عبور و مرور کرونایی در شرق تهران اجرا می‌شود

سردار کیومرث عزیزی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا، از ساعت ۱۲ ظهر فردا دوشنبه ۱۲ آبانماه، محدویت‌های تردد عبور و مرور وسایل نقلیه به استان تهران با حضور پلیس در مبادی ورودی و خروجی شرق استان تهران اجرا می‌شود.

وی افزود: این محدودیت‌ها همزمان با سایر استان‌های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهارداشت: این محدودیت‌ها تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبانماه ادامه خواهد داشت.

عزیزی گفت: رانندگان وسایل نقلیه در صورت عدم توجه به محدودیت تردد و اخطار پلیس، با کد تخلف تعریف شده، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از مردم خواست تا به توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه نمایند و پلیس را در انجام مأموریت‌های محوله یاری رسانند.

فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

محورهای مواصلاتی امام رضا(ع) به سمت استان‌های شرقی، هراز و فیروزکوه به سمت استان‌های شمالی و محور امام رضا(ع) به سمت استان سمنان و قم در حوزه استحفاظی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران قرار دارد.

در نشست امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور و دبیر این کمیته برگزار شد، محدودیت‌ رفت وآمد به تهران و ۲۴ استان کشور از ظهر فردا- دوشنبه- به تصویب رسید.

در این نشست، مقرر شد از ساعت ۱۲ روز دوشنبه- دوازدهم آبان ماه -خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی از تهران ممنوع است.

بر اساس این اطلاعیه اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آنها آغاز و به صورت یکپارچه ورود پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی ممنوع است.

زمان آغاز اجرای طرح ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۲ آبان و زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۶ آبان ماه است.

ودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت های تعیین شده نمی‌شوند.