اخبار گردشگری

باغ شاهزاده ماهان در کرمان تعطیل شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از تعطیلی باغ شاهزاده ماهان به مدت دو هفته به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش دنیای سفر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی سه شنبه ۶ آبان ماه ۱۳۹۹ با اشاره به ممنوعیت تردد به مناطق ییلاقی و تفرجگاه های سطح استان طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: «این دستورالعمل برای دو هفته اجرا می‌شود و لازم است دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.»

او تصریح کرد: «رفع محدودیت‌ها، مستلزم اعلام ستاد مقابله با بیماری کرونا و منوط به وضعیت بیماری در استان است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان خاطرنشان کرد: «باغ شاهزاده ماهان در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید، اطلاعات این باغ از طرف یونسکو به ۳۵ زبان ترجمه شده ‌است.»

گفتنی است؛ باغ شاهزاده ماهان یا باغ شازده ماهان یکی از باغ‌های تاریخی ایران به شمار می‌رود. این باغ در حدود ۲ کیلومتری شهر ماهان و در نزدیکی شهر کرمان و در دامنه کوه‌های تیگران جای گرفته و مربوط به پایان دوره قاجاریه است. این باغ در مختصات جغرافیایی ۳۰ درجه و ۱ دقیقه عرض شمالی و ۵۷ درجه و ۱۷ دقیقه طول شرقی قرار گرفته و بلندای آن از سطح دریای آزاد ۲۰۲۰ متر است. این اثر در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۵۳ با شمارهٔ ثبت ۱۰۱۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است و در سال ۲۰۱۱ در نشست سی و پنجم میراث جهانی یونسکو به همراه هشت باغ ایرانی دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید.