گردشگری و توریسم

فرماندار: وحدت شیعه و سنی آستارا الگوی اتحاد اسلامی است

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز شنبه در دیدار با اهالی محله باباحسن لوندویل در مسجد جامع آن روستا اظهار کرد: اشتراکات اجتماعی فرهنگی و مذهبی زیادی بین برادران اهل سنت و تشیع وجود دارد و وحدت آنها بی نظیر است.

وی بیان کرد: تبیین منویات مقام معظم رهبری و آرمان های نظام اسلامی برای نسل جوان از وظایف سنگین علماست و نباید در این راستا کوتاهی شود و امنیت و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاصل وحدت مردم است.

وی گفت: دشمنان با تفرقه و سیاه نمایی، مردم را از انقلاب مایوس می کنند و برخی سایت ها و شبکه های مجازی نیز به این امر می پردازند و جوانان در این خصوص آگاه باشند.

فرماندار آستارا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی علمدار وحدت و بصیرت امت های اسلامی هستند و باید با تبعیت ار فرامین معظم له، زمینه عزت امت اسلامی را فراهم کنیم.

صابر ادامه داد: اسلام، جامع ترین دین الهی است و آموزه های روشنگرانه آن موجب احساس خطر مستکبران شده و ضروری ترین امر برای امت اسلامی، وحدت است.

امام جمعه اهل سنت روستای بابا حسن لوندویل نیز در این آئین گفت: بدون شک اتحاد مسلمانان مانع تحقق هدف های شوم دشمنان می شود و وحدت امت اسلامی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام علی رضا بنی پولاد افزود: راه اندازی تفکر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی از توطئه های جدید معاندان اسلام است و مسلمانان به عنوان پیروان امت پیامبر (ص) باید به این توطئه ها آگاه باشند.

دیدار مسئولان آستارا با خانواده بهزاد حبیبی شبان از شهدای اهل سنت و نشست تحلیل تفکر سلفی و تکفیری در خاورمیانه برای تامین امنیت اسرائیل، در دانشگاه پیام نور از برنامه های امروز به مناسبت هفته وحدت بود.

۱۲تا ۱۷ ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.

بندرآستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.