گردشگری و توریسم

گوشت و روغن نباتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آذربایجان‌شرقی توزیع می‌شود

حبیب امین زاده، روز شنبه در نشست مشترک با مدیران و نمایندگان فروشگاه های زنجیره ای استان با بیان اینکه این کالاها شامل برنج، گوشت، انواع مواد شوینده و بویژه روغن نباتی است، افزود: سهمیه ها بر اساس آمار جمعیتی استان تعریف و تامین شده است و فروشگاه های زنجیره ای از طریق دفاتر مرکزی نسبت به پیگیری تحویل سهمیه اختصاصی خود برای توزیع اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی و تحریم های ظالمانه، معاندان و دشمنان نظام اسلامی برای تشویش اذهان عمومی اقدام به شایعه پراکنی می کنند و شهروندان باید نسبت به فضاسازی های کاذب، بی توجه باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در زمینه تامین کالاهای اساسی هیچگونه مشکلی وجود ندارد و توزیع روغن نباتی در این فروشگاه ها ادامه می یابد.

امین زاده، بر ضرورت هوشیاری و کنترل نامحسوس فرایند توزیع توسط مدیران فروشگاه های زنجیره ای و عرضه ذخایر استراتژیک موجود در انبارهای این مراکز تاکید کرد و ادامه داد: فروشگاه های زنجیره ای با احصاء و ارائه میزان ورودی، خروجی و موجودی خود از مهر ماه تا کنون در هدایت مطلوب تامین و توزیع کالاهای اساسی از طریق شبکه توزیعی تعریف شده در استان همراهی می کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این نشست مشترک از اختصاص یک هزار و ۴۰۰ تن سهمیه نذور به چرخه توزیع در فروشگاه های زنجیره ای به دلیل عدم جذب سهمیه خبر داد و گفت: از میزان ۲۰ هزار تن سهمیه اختصاص یافته برای کل کشور، ۹۶۹ تن مربوط به استان آذربایجان شرقی است.

غلامعلی راستی، افزود: در تامین مواد اولیه روغن هیچ مشکلی وجود ندارد و فروشگاه های زنجیره ای سهمیه اختصاصی خود را از دفاتر مرکزی پیگیری و تامین کرده و شهروندان عرضه کنند.

وی با اشاره به تامین و توزیع روغن مایع مورد نیاز مردم در هفته جاری اظهار داشت: از هفته های آتی نیز روغن نیمه جامد در فروشگاه های زنجیره ای استان توزیع می شود.