گردشگری و توریسم

فرماندار شهرستان سامان: پذیرش گردشگر اکنون ممنوع است

کمال اکبریان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:خانه‌های ‌مسافر مجوزدار چنانچه از روز دهم آبانماه به مدت ۲ هفته اقدام به پذیرش مسافر کنند، پلمب می‌شوند و با خانه‌های‌مسافر بدون مجوز متخلف با هماهنگی دادستان برخورد می‎شود.

وی ادامه داد: رستوران‌ها به جز واحدهای بیرون‌بر و باشگاه‌های رفتینگ نیز تعطیل شده است و به مسافرانی که به شهرستان وارد می‌شوند، هیچ‌گونه خدماتی ارائه داده نمی‌شود.

اکبریان، همراهی و همکاری مردم در اجرای صحیح محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا را بسیار مهم دانست و گفت: در این ۲ هفته برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، اجازه برگزاری مراسم‌های شادی عقد، عروسی و جشن تولد در تالارهای پذیرایی داده‌ نمی‌شود و به مردم توصیه می شود از برگزاری این جشنهای در خانه‌های خود نیز با حضور جمعیت خودداری کنند و از سوی دیگر حضور در آرامستان‌ها با محدودیت روبرو است.

فرماندار سامان خاطرنشان کرد: فعالیت واحدهای صنفی از جمله آرایشگاه‌ها و چاپخانه‌ها، عکاسخانه‌ها ممنوع است و واحدهای متخلف از سوی ناظران سازمان صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به مراجع قضایی گزارش می‌شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سامان در وضعیت نارنجی و پرخطر شیوع کرونا قرار دارد.

مرکز این شهرستان در ۲۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.