گردشگری و توریسم

آماده‌باش وزارت امنیت داخلی آمریکا برای مقابله با ناآرامی‌های انتخاباتی در واشنگتن

به گزارش ایرنا، دو مقام این وزارتخانه که نامشان فاش نشده است، به این شبکه گفتند : به نیروهای آژانس‌های «اجرای گمرکات و مهاجرت» (ICE) و «حفاظت مرزی و گمرکات» آمریکا (CBP) دستور داده شده است تا برای اعزام به منظور حفاظت از اماکن دولت فدرال در واشنگتن آماده باشند.

این وزارتخانه عموما در تامین امنیت پایتخت آمریکا در هنگام مراسم سوگند رئیس جمهوری آمریکا نقش دارد اما هرگز در سرکوب ناآرامی‌های انتخاباتی نقش نداشته است.

آژانس‌های اجرای گمرکات و مهاجرت، حفاظت مرزی و گمرکات و سرویس حفاظت فدرال بخشی از «گروه ضربت حافظت از جمعیت‌های آمریکا» هستند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژوئن با امضای فرمانی اجرایی دستور تاسیس این گروه ضربت را صادر کرد تا با «آنارشست‌ها و افراط‌گرایان چپ‌گرا» مقابله کند.

گروه بحران بین‌الملل روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر (۱۳ آبان) ایالات متحده، این کشور با خطر غیرمعمولی روبرو است. در حالی که آمریکایی‌ها در این مبارزات چند ساله به سطح خاصی از خشونت عادت کرده‌اند، اما در حافظه زنده با این انتظار واقع بینانه روبرو نشده‌اند که ممکن است رئیس جمهوری فعلی، نتیجه را رد یا خشونت مسلحانه ایجاد کند.