گردشگری و توریسم

نصرالله: کشورهای غربی حمایت از گروه‌های تکفیری را متوقف کنند

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، «سید حسن نصرالله»   جمعه شب – در سخنرانی به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) – ابتدا میلاد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به همه مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت.

وی ادامه داد: کشورهای غربی باید نخست به فکر مسؤولیت خود در خصوص گروه‌های تکفیری باشند. جنایت‌هایی که گروه‌های تکفیری مرتکب می‌شوند ارتباطی به پیامبر (ص) و امت اسلامی ندارد و باید این کشورها استفاده از گروه‌های تکفیری را متوقف کنند.

نصرالله افزود: مشکل قضایای اخیر در فرانسه، مقامات این کشور هستند و او در این قضیه به دنبال حل مشکل هست نه به دنبال تشدید کردن تقابل‌ها.

دبیرکل حزب‌الله لبنان حمله دیروز در شهر نیس را محکوم کرد و اظهار داشت که اسلام، گروه‌های اسلامی این گونه اقدامات را و مشابه آن؛ چه در گذشته و در آینده را محکوم کرده و می‌کنند و این گونه حملات مردود است.

نصرالله با بیان اینکه مقام‌های فرانسوی اجازه ندارند، جرمی را که یک فرد مشخصی مرتکب شده به اسلام و مسلمانان منتسب کنند، گفت: اگر فرض کنیم که یک شخص مسیحی جرمی مرتکب شود، صحیح نیست که ما مسیحیان و دین مسیحیت را مسؤول آن بدانیم.

وی با انتقاد از اظهارات اخیر امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه درباره اسلام و مسلمانان، گفت: سخن از تروریسم و فاشیست اسلامی درست نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: هیچ مسلمانی جنایت‌هایی که آمریکا و اروپا در الجزایر، لیبی و افغانستان مرتکب شدند را تروریسم مسیحی توصیف نکرده است.

نصرالله اضافه کرد: برای احترام به اسلام به عنوان یک دیانت، می‌طلبد که اصطلاحاتی مانند تروریسم و فاشیست اسلامی برای آن به کار نرود.

وی یادآور شد: اقدامات تروریستی و تخریب کلیساها و مساجد اهانت بزرگی به اسلام و پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: ایدئولوژی تکفیری تروریستی که صرفاً به دلیل اختلاف ایدئولوژیک در منطقه ما به کشتار دست زد، توسط کشورهای غربی حمایت شد.

نصرالله افزود: مقام‌های فرانسه به جای پرداختن به پیامدها باید دلایل این بحران را یافته و حل کرده و مسلمانان جهان را قانع کنند که ادعای آنها درباره حمایت از آزادی بیان، ادعایی محکم است.

او اضافه کرد: ما شواهد بسیاری داریم که نشان می‌دهد مقام‌های فرانسوی در مسائل با حساسیت‌های کم‌تر از اهانت به پیامبر (ص) آزادی بیان را سرکوب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که درباره هولوکاست صحبت کردند محکوم به زندان شدند، گفت: آزادی بیان در فرانسه و اروپا مطلق نیست بلکه به ملاحظات امنیتی و سیاسی مقید است.

نصرالله با طرح این پرسش که چرا آزادی بیان در مورد یهودی ستیزی متوقف شد، ابراز امیداوری کرد که کشورهای غربی در مورد مفهوم آزادی بیان تجدید نظر کنند.

دبیرکل حزب الله گفت: مقام‌های فرانسوی باید مشکلات را ریشه‌ای حل کنند، نه اینکه تسلیم تروریسم شوند.

وی با بیان اینکه هیچ مسلمانی در جهان توهین به پیامبر خود را نمی‌پذیرد، گفت: همان گونه که شیخ الازهر پیشنهاد کرده است، باید توهین به پیامبران و مقدسات در سطح جهان جرم شناخته شود.