گردشگری و توریسم

صید ماهی تیلاپیا در استخرهای مهریز آغاز شد

محمد جعفری عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرای این شیوه موجب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، افزود: وزن هر بچه ماهی ابتدا یک گرم و هم‌اکنون بعد از شش ماه حدود ۵۵ گرم است که با استفاده از روش‌های نوین پرورش داده شد.

وی با بیان اینکه در این روش بدون نیاز به تعویض آب از ورود پساب  به محیط طبیعی و آلودگی منابع آبی جلوگیری شد، اظهار کرد: دولت از اجرای اینگونه روش‌های جدید به خصوص در سال جهش تولید و رفع نیازهای مردم برای تامین پروتئین و ایجاد اشتغال حمایت می‌کند .

در این روش در هر مترمربع ۵۰ قطعه ماهی پرورش داده می‌شود و میزان تولید گوشت آن ۲۵ کیلوگرم در هر مترمربع است و به خاطر  کمبود آب در استان از اهمیت فراوانی برخوردار است و هزینه‌های تولید را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

سال گذشته ۲ میلیون بچه ماهی در استان یزد تکثیر و ۵۰۰ تن گوشت ماهی تیلاپیا تولید و روانه بازار مصرف شد  که تاکنون ۱۷ مجوز برای راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی تیلاپیا با ظرفیت تولید ۱۷ هزار تن گوشت و ۳۲ میلیون قطعه بچه ماهی صادر شده است.

یک‌هزار و ۵۰۰ آبزی‌پرور در استان یزد به پرورش ماهی اشتغال دارند که تعدادی از آنها  در مهریز سرمایه گذاری کردند. 

سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که حدود ۱۵ هزار بهره بردار در کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و زراعی در این شهرستان فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.