گردشگری و توریسم

طوفان زیتا در آمریکا؛ قطعی برق و توقف تولید نفت خام خلیج مکزیک

به گزارش ایرنا از شبکه سی ان ان، این طوفان با وزش بادهای شدید و باران سنگین ایالت‌های جنوب شرقی آمریکا از جمله لوئیزیانا، می سی سی پی را در بر گرفته است.

مرکز ملی طوفان آمریکا، سطح خطر طوفان زیتا را درجه دوم و سرعت وزش باد را ۱۱۰ مایل در ساعت (۱۷۷ کیلومتر بر ساعت) اعلام کرده است.

طبق گزارش‌های رسیده، با ورود طوفان از روز چهارشنبه به ایالت‌های جنوبی آمریکا تا کنون برق بیش از ۷۰۰ هزار نفر قطع شده و تنها در نیواورلان ۸۰ هزار خانوار شب گذشته را بدون برق را گذراندند.

مرکز خبری ریگ زون که یکی از معتبرترین منابع خبری در حوزه نفت و گاز به حساب می‌آید روز پنجشنبه نوشت که این طوفان تقریبا نیمی از تولید نفت خام آمریکا در سواحل خلیج مکزیک را متوقف کرد.

دفتر ایمنی و اجرای محیط زیست آمریکا (BSEE) نیز تخمین زد که حدود ۴۹.۴۵ درصد از تولید نفت و حدود ۵۵.۳۵ درصد از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک ایالات متحده (GOM) به دلیل طوفان زیتا متوقف شده است.

طبق این گزارش، طوفان باعث تخلیه کارکنان در ۱۵۴ سکو تولیدی نفت خام شد که معادل ۲۳.۹۵ درصد از ۶۴۳ سکوی نفتی منطقه است.

در سالجاری علاوه بر طوفان زیتا، چندین طوفان دیگر از جمله طوفان دلتا، سالی، لورا تاثیر منفی بر تولید نفت خام آمریکا در سواحل جنوبی خلیج مکزیک داشته‌اند.

خیلج مکزیک ۱۷ درصد کل تولید نفت خام آمریکا را در اختیار دارد و ۵ درصد از گاز تولید شده در آمریکا هم از این خلیج به دست می‌آید.

بر اثر طوفان لورا، ماه گذشته تولید ۱.۵ میلیون بشکه در روز نفت خام این منطقه متوقف شد.