گردشگری و توریسم

اجرای منع رفت و آمد در فیلادلفیا برای مقابله با موج جدید اعتراض‌ها

به گزارش ایرنا، مقام ارشد پلیس فیلادلفیا روز چهارشنبه وعده داد ویدیوی دوربین بدنی و صوتی ۹۱۱ را منتهی به قتل ویلیام والاس جونیور منتشر کند که باعث اعتراض در خیابان‌ها شده است.

والاس بعدازظهر دوشنبه توسط پلیس گلوله باران و کشته شد.

به دنبال انتشار این خبر در فیلادلفیا، موجی از اعتراض شکل گرفت که به گفته پلیس این شهر، ۲۳ افسر زخمی شدند و ۸۱ نفر سه شنبه شب در جریان اعتراض‌های شب دوم دستگیر شدند.

در پاسخ به تظاهرات، شهردار فیلادلفیا دستور داد که از ساعت ۹ شب چهارشنبه تا ۶ صبح پنج‌شنبه منع رفت و آمد برقرار شود. فروشگاه‌های ضروری مجاز به ادامه فعالیت هستند.

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده ست، دو افسر به سمت والس ۲۷ ساله شلیک می‌کنند و او را در مقابل چشم مادرش به قتل می‌رسانند هرچند گفته می‌شود او چاقویی در دست داشته و به سمت آنان حرکت کرده است.

اعتراض‌ها تا روز سه‌شنبه تقریبا مسالمت‌آمیز بود اما با فرارسیدن شب، به درگیری و خشونت کشیده شد. طبق گفته پلیس ، از ۸۱ فرد دستگیر شده ، ۷۱ نفر به دلیل سرقت، نقض قانون، رفتار نامناسب یا خرابکاری ثبت شده‌اند. از میان ۱۰ نفر باقیمانده ، هشت نفر به اتهام حمله به پلیس، یک نفر به آتش سوزی و دیگری به شعله‌ور کردن خشم متهم شدند.

هنوز خشم و اعتراض در سراسر آمریکا به کشته شدن جورج فلوید و ۲ سیاهپوست دیگر فروکش نکرده بود که صحنه قتل سیاهپوستی دیگر توسط پلیس، به ناآرامی آن هم در آستانه انتخابات دامن زد.