گردشگری و توریسم

بُرد قاطع چلسی و برتری روحیه‌بخش پاری‌سن‎‌ژرمن

به گزارش ایرنا؛ چهارشنبه شب در ادامه هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ دیدار همزمان برگزار شد که طی آن چلسی و پاری‌سن‌ژرمن مقابل میزبانان خود به پیروزی رسیدند.

از گروه پنجم که دیدارهای هفته نخست آن با تساوی همراه شده بود، کراسنودار روسیه در خانه به مصاف چلسی انگلیس رفت و با چهار گل شکست خورد.

چلسی شروع بهتری داشت و در دقیقه ۱۳ صاحب ضربه پنالتی شد. «جورجینیو» پست توپ ایستاد اما ضربه او به تیرک دروازه میزبان برخورد کرد تا بدشانسی گربیان چلسی را بگیرد.

در این دیدار، کراسنودار حریف دست و پا بسته‌ای نبود و در فاز تهاجمی بسیار خطرناک نشان می‌داد.

بازی خوب شاگردان «فرانک لمپارد» در دقیقه  ۳۷ جواب داد و ضربه «هادسون اودوی» با واکنش ضعیف دروازه‌بان میزبان همراه شد تا چلسی به گل دست یابد.

روند مطلوب میهمان در نیمه دوم هم ادامه یافت و این تیم در دقیقه ۷۶ دوباره به پنالتی رسید تا این‌بار «تیمور ورنر» پشت توپ ایستاده و گلزنی کند.

سه دقیقه پس از آن، کار هماهنگ بازیکنان چلسی را «حکیم زیاش» به زیبایی تبدیل به گل کرد تا برتری چلسی را قطعی کند. در دقیقه ۹۰ هم نوبت به «پولیشیچ» رسید تا چهارمین گل تیم تحت هدافت لمپارد را درون دروازه میزبان جای دهد.

چلسی با این پیروزی به امتیاز چهار رسید و کراسنودار هم یک امتیازی باقی ماند.

در دیگر دیدار و از گروه هشتم، باشاک‌شهیر از ترکیه مقابل پاری‌سن‌ژرمن فرانسه قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر مغلوب نایب قهرمان فصل گذشته شد.

پاریسی‌ها نایب قهرمان  فصل گذشته که در دیدار قبلی مقابل منچستریونایتد با شکست خانگی مواجه شده بودند برای حفظ شانس صعود خود نیاز مبرمی به کسب برتری داشتند.

در دقیقه ۲۶ «نیمار» ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن مصدوم شد و جای خود را به «پابلو سارابیا» داد تا اوضاع این تیم در لیگ قهرمانان بدتر از قبل شود.

در این دیدار باشاک‌شهیر بسیار سخت‌کوش نشان داد و کار را برای تیم پرستاره پاری‌سن‌ژمن سخت کرد.

شاگردان «توماس توخل» برای رسیدن به خواسته خود، تلاش‌هایشان را افزایش داده تا بتوانند استانبول را با پیروزی ترک کنند.

در دقیقه ۶۴ کرنر ارسالی «امباپه» را «مویزه کین» مهاجم جدید پاریسی‌ها با ضربه سر درون دروازه نماینده ترکیه جای داد.

در دقیقه ۷۹، همین مهاجم گل دوم خود و پاری‌سن‌ژرمن را به ارمغان آورد.

پاریسی‌ها با این پیروزی، سه امتیازی شده و باشاک‌شهیر هم بدون امتیاز است.

از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه نیز، ۶ دیدار دیگر برگزار خواهد شد که در مهمترین آن یوونتوس ایتالیا از بارسلونای اسپانیا پذیرایی خواهد کرد.