گردشگری و توریسم

یکهزار و ۲۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان سمنان توزیع شد

حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: با مشارکت کانون های مساجد استان سمنان، کانون و موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) قم و خیران برنامه تلویزیونی سمت خدا، این بسته های گوشت نذری بین نیازمندان این استان توزیع شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت : حمایت از خانواده های نیازمند، ترویج فرهنگ انفاق، توسعه و مشارکت حداکثری خیرین به ‌ویژه اهالی مساجد و اعضای کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد از طریق جمع‌ آوری و توزیع نذر قربانی جهت ایتام و اطعام نیازمندان از اهداف اجرای طرح نذر و اهدای قربانی محسوب می شود.

وی ادامه داد : امیدواریم این سنت پسندیده و موج ایثار، همدلی و کمک مومنانه در سال‌های آینده نیز با همراهی خیران ادامه داشته باشد.

موسوی تصریح کرد : توزیع نذر قربانی بین نیازمندان در راستای امید آفرینی، تقویت روحیه مشارکت، تقویت فرهنگ دینی و دستگیری از نیازمندان در شرایط درگیری استان با شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: توزیع بسته‌های گوشت در هر شهرستان توسط کانون‌های فرهنگی و هنری هر شهرستان انجام می‌شود و تلاش بر این است که این بسته‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: این مرحله از توزیع گوشت‌های قربانی، نمک متبرک حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به بسته‌های گوشت متبرک قربانی اضافه شده و در استان سمنان بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌شود.

استان سمنان دارای ۲۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد شامل ۹۵ کانون روستایی و ۱۶۵ کانون شهری است.

۱۶۲ کتابخانه مخزن دار و باز، ۴۵۰ مرکز تلاوت نور، ۱۶ خانه نور، پنج مرکز دیجیتال، ۱۱ کانون مصلی، چهار کانون دانشگاه در مساجد سطح استان فعال است.