گردشگری و توریسم

میانجی صلح؛ توهم از نوع سعودی

مقامات سعودی که در سال های اخیر با حمایت های همه جانبه از تروریست های تکفیری در سوریه، عراق، یمن، محاصره قطر و به اغتشاش کشیدن لبنان از هیچ گونه اقدامی در خیانت به مسلمانان در راستای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و گوش به فرمانی سران آمریکا فروگذاری نکرده اند، اکنون منادی صلح شده اند!       

“فیصل بن فرحان بن عبدالله”  وزیر خارجه عربستان سعودی دوشنبه این هفته طی نطقی مجازی در نشست سازمان ملل که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس این سازمان انجام شد، متوهمانه مدعی شد که ریاض همیشه میانجی صلح برای پایان دادن به مناقشات متعدد بین المللی و منطقه ای بوده و خواهد بود و در مسیر هر آنچه خیر و نیکی برای بشریت به همراه دارد، در کنار سازمان ملل و نهادهای مختلف ایستاده است!

بن فرحان در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه ریاض از ابتدای تاسیس سازمان ملل در سال ۱۹۴۵ دنبال شراکت و همکاری بوده، ادعا کرده که “عربستان به همکاری بین المللی مشترک اعتقاد دارد و مسئولیت تحقق اهداف مشترک منشور سازمان ملل در حفظ امنیت و صلح مردم جهان را برعهده گرفته است!”

وزیر سعودی در ادامه سخنان خود که بیشتر به طنز شبیه بود، همچنین از آنچه تلاش‌های ملموس کشورش تحت رهبری “سلمان بن عبدالعزیز” برای دستیابی منطقه و جهان به ثبات، رفاه، رشد و صلح در منطقه و جهان، سخن راند و مدعی شد: “ریاض از هیچ تلاشی در جهت کمک به کشورهای دردمند و نیازمند دریغ نکرده و همچنین به تلاش‌های خود برای دفع شرارت‌های موجود در منطقه  و دستیابی کشورهای منطقه به امنیت و صلح رونق و ثبات برخوردار ادامه می‌دهد و همچنان واسطه صلح برای پایان دادن به بسیاری از مناقشات بین المللی است و در این مسیر هر آنچه برای بشریت خیر و نیکی به همراه دارد، دوشادوش سازمان ملل و نهادهای مختلف آن قرار دارد!”

وزیر خارجه عربستان که دستان سران کشورش تا مرفق آغشته به خون مسلمانان بی گناه منطقه است، در پایان سخنانش ادعا کرد که “پیام عربستان همواره و تا ابد، صلح و آرزوی همکاری سازنده برای ادامه این راه برای ساختن جهانی بهتر است که از ثبات، رفاه، امنیت و صلح برخوردار باشد!”

** نگاهی گذرا به تاریخ ۴۰ سال گذشته ضداسلامی رژیم آل سعود

ادعای مقامات رژیم سعودی در خصوص میانجی صلح بودن این رژیم در جهان و منطقه در حالی است که با نگاهی گذرا به تاریخ ۴۰ سال گذشته غرب آسیا، متوجه می شویم که هر جای این منطقه که جنگی در گرفته و خون بی گناهان زیادی ریخته شده، جا پای رژیم آل سعود کاملا مشخص است.   

تجاوز و حمله رژیم بعث صدام به ایران در سال ۱۳۵۹، جنگ سوریه، جنگ های داخلی لبنان، حمله گروه تروریستی داعش به عراق، همگی با کمک های هنگفت رژیم سعودی از متجاوزان و تروریست ها صورت گرفته و از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ نیز عربستان با کمک آمریکا و چند کشور عربی از جمله امارات جنگ یمن را مستقیما به راه انداخته است، جنگ هایی که کاملا به ضرر مسلمانان منطقه و در راستای تامین منافع و امنیت رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

تقریبا تمامی گروه های تروریستی منطقه در ۴۰ سال گذشته از طالبان و القاعده گرفته تا داعش و تحریر الشام و ارتش آزاد سوریه و… همگی با پول عربستان و کمک های سیاسی ریاض تشکیل شده اند.

قتل فجیع جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه در سال ۱۳۹۷ که به دستور مستقیم محمد بن سلمان ولیعهد سعودی صورت گرفت و همچنین انفجار برج های دوقلوی نیویورک آمریکا در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ توسط اتباع سعودی که موجب کشته شدن چند هزار آمریکایی شده است، نمونه هایی از اقدامات باصطلاح صلح خواهانه آل سعود در منطقه و جهان می باشد.     

نفوذ سعودی ها در سازمان های بین المللی و باصطلاح حقوق بشری با استفاده از ثروت های نفتی و نیز لابی قدرتمند در کشورهای غربی به ویژه آمریکا که حتی مانع افشای نام مقامات پشت پرده سعودی در انفجار برج های دوقلو، به دلایل برخورداری از هدایا و رشوه های هنگفت شده، قسمتی دیگر از اقدامات صلح خواهانه آل سعود در جهان می باشد.

خیانت های آل سعود در حق فلسطینیان، لبنانی ها و مسلمانان بی شمار است، بطوری که دعا برای شکست حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی از منابر مساجد و مراکز دینی عربستان، با بخش نامه رسمی و دولتی صورت گرفت، اگر چه ارتش رژیم صهیونیستی در همان جنگ، به خواست خدا و مجاهدت های رزمندگان حزب الله، طعم شکست سنگین را چشید.

تحریم کشور قطر آن هم به دلیل حمایت این کشور از دو جنبش ضدصهیونیستی حزب الله و حماس و همچنین هژمونی (قدرت برتر) خواندن جمهوری اسلامی ایران در منطقه، نمونه ای دیگر در همین راستا می باشد.

قتل عام شیعیان شرق عربستان و اعدام بی شمار مسلمان عربستانی بدون برگزاری دادگاه و حتی دستگیری محمد الخضری رییس دفتر جنبش حماس در عربستان به همراه پسرش فقط به خاطر خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی همگی در راستای اقدامات صلح خواهانه رژیم به شمار می رود!

با مرور قسمتی از عملکرد و سیاست های آل سعود در ۴۰ سال گذشته می بینیم که سیاست های حاکمان عربستان،‌ همواره در مغایرت با خواسته های اصولی مسلمانان منطقه به ویژه فلسطینیان و در مقابل در راستای منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده است و دفاع تمام قد آل سعود از عادی سازی روابط امارات و بحرین با تل آویو نیز در همین راستا می باشد.

مقامات سعودی در ۴۰ سال گذشته همواره با فروش خون مردم مسلمان منطقه به دنبال تامین منافع خود، رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده اند و جان و مال مسلمانان هیچ ارزشی برای آنها نداشته و جالب تر این که مقامات سعودی با این کارنامه سیاه، خود را صلح طلب و میانجی صلح در جهان و منطقه معرفی می کنند! و اکنون نیز آماده می شوند تا روابط پنهانی سالیان متمادی خود را با تل آویو علنی کنند.