گردشگری و توریسم

واعظی: توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) اقدامی به دور از بلوغ سیاسی است

به گزارش سه‌شنبه ایرنا، محمود واعظی  در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: احترام به عقاید دیگران از اصول دموکراسی و جزو بدیهیات اخلاق و انسانیت است. حمایت از اقدامات موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص)‌ به بهانه دفاع از آزادی بیان،‌ بدون تردید اقدامی به دور از بلوغ و عقلانیت سیاسی است.

وی ادامه داد: آزادی بیان به معنای جواز نقض حقوق شهروندی و اصول اخلاقی نیست و اگر با مسؤولیت‌پذیری همراه نشود، می‌تواند منجر به نفرت‌پراکنی، نقض حقوق دیگران و حتی در نهایت، به عنصری بر ضد خودش تبدیل شود. حمایت سوال‌برانگیز و ناموجه رییس ‌جمهوری فرانسه از جسارت به ساحت پیامبر اسلام، که احتمالاً برای تحت شعاع قرار دادن برخی مشکلات بزرگ در سیاست داخلی این کشور انجام شده،‌ به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

واعظی اضافه کرد: از نتایج این اقدام، گسترش نفرت‌پراکنی و تشدید اسلام‌هراسی است و دود آن بیش از همه به چشم مردم فرانسه خواهد رفت. انتظار از دولتمردان فرانسه این است که‌ با درک شرایط،‌ مسؤولانه گام بردارند و از تداوم چرخه توهین، تحریک و نفرت‌پراکنی که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان شده،‌ جلوگیری کنند.