گردشگری و توریسم

۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی عشایری پرداخت شد

حجت‌الله مهدیان به نمایندگی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه سه‌شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های اشتغالزایی شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان افزود: در حدود سه سال از اجرای این طرح می‌گذرد و چنانچه پرداخت این ۲۰ هزار میلیارد تومان محقق شود شاهد تحول خوبی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر خواهیم بود.

وی در ادامه مجموع تسهیلات پرداختی از سوی این بانک در سال گذشته را ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان۱۳۰ میلیارد تومان فقط سهم استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

مهدیان با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات بین استان‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با این وجود تلاش ما بر این است تا مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته را بیشتر حمایت کنیم.

به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور، امسال ۲۰ تا ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی این بانک پرداخت می‌شود که سهم استان چهارمحال و بختیاری از این میزان بین ۱۳۰ تا ۲۱۰ میلیارد تومان است.

مهدیان اولویت پرداخت تسهیلات بانکی را به طرح‌هایی اعلام کرد که نیاز بیشتر استان‌ها باشد و با رفع مشکلات مالی آنها اشتغال پایدار بیشتری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون از سه محل تسهیلات پرداخت می‌کند، اظهار داشت: منابع از محل داخلی، منابع صندوق توسعه ملی و منابع طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری است.

مهدیان با اشاره به به بررسی در حدود ۵۰ طرح در سطح استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: چنانچه ۳۰ درصد هدف‌های تعیین شده این بازدیدها محقق شود، سفر  بی‌حاصلی نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، معاونان و مدیران عامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی موانع و مشکلات توسعه چهارمحال و بختیاری و ارایه روش‌های سرمایه‌گذاری با استفاده از منابع و ظرفیت‌های ملی به مدت ۲ روز در استان حضور دارند.

شهرستان لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.