گردشگری و توریسم

صندوق کارآفرینی امید ۶۵ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد کرد

علی اصحابی شامگاه سه‌شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های اشتغالزایی شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان افزود: این تعداد فرصت شغلی با اختصاص ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در شهرستان لردگان نیز ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شده و ۲۸ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به این شهرستان اختصاص داده شده است.

اصحابی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای توسعه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا وجود دارد، تصریح کرد: برای بخش‌های کشاورزی و معدن چشم‌انداز خوبی می‌توان برای این شهرستان قائل شد که می‌تواند توسعه منطقه‌ای و محلی را به همراه داشته باشد.

به گفته معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید، این صندوق مجوز ۴۷ شعبه جدید در سراسر کشور را گرفته است که می‌تواند در استان چهارمحال و بختیاری نیز شعبه ایجاد کند.

فرماندار شهرستان لردگان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت این شهرستان در مسیر ‌توسعه یافتگی اظهار داشت: این شهرستان موقعیت راهبردی در حوزه ترانزیتی دارد و محل انتقال مرکز به جنوب کشور است و این موضوع می‌تواند در رونق اشتغال و طرح‌های اقتصادی این منطقه موثر واقع شود.

ملک‌محمد قربانپور، کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان برشمرد و گفت: این ظرفیت نیاز به انتقال آب دارد که اعتبار قابل توجهی را می‌طلبد و امید است بانک‌ توسعه تعاون در این خصوص همکاری کند.

وی تصریح کرد: تامین آب شرب ۵۳ روستا و بخش رودشت با مرکزیت سردشت از دیگر طرح‌های مهم این شهرستان است که اجرای آن نیز به اعتبار قابل توجه نیاز دارد.

فرماندار خانمیرزا نیز در این نشست انتقال آب را از مهمترین ضرورت‌های این شهرستان برشمرد و گفت: امید است در این خصوص تسهیلات لازم در اختیار مسئولان قرار داده شود.

یوسف مرادی افزود: برنامه‌های دانش‌بنیان در این شهرستان مدنظر قرار دارد و تلاش شده با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم ،زمینه جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، معاونان و مدیران عامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی موانع و مشکلات توسعه چهارمحال و بختیاری و ارایه روش‌های سرمایه‌گذاری با استفاده از منابع و ظرفیت‌های ملی به مدت دو روز در استان حضور دارند.

شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.