گردشگری و توریسم

وزیر بوسنیایی بر گسترش روابط با ایران تاکید کرد

به گزارش ایرنا، «آنکیسا گودلویچ» روز سه شنبه در دیدار با «رضا قلیچ خان» با اشاره به اهمیت روابط فرهنگی و علمی میان دو کشور افزود: درب های روابط فرهنگی میان دو کشور گشوده است و ما از گسترش مناسبات فرهنگی، علمی، ورزشی و دیگر حوزه های مرتبط به این وزارتخانه با ایران استقبال می کنیم.

سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین نیز با اشاره به سفرهای گذشته برخی مقامات عالی رتبه سیاسی، پارلمانی و فرهنگی بوسنی به ایران گفت: روابط دو کشور همواره در سطحی مناسب در جریان بوده و اهتمام مقامات دو کشور نویدبخش گسترش مناسبات دو کشور در ابعاد مختلف در دوره فرارو است.

قلیچ خان با یادآوری روابط دوستانه دو کشور گفت: ایران افتخار دارد که از نخستین کشورهایی بوده است که استقلال بوسنی و هرزگوین را به رسمیت شناخت و در سخت ترین شرایط در کنار مردم این کشور قرار گرفت.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه بخش های مختلف مسئولیت وزارت امور مدنی بوسنی و هرزگوین در ایران در وزارت خانه های مختلفی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد، آمادگی ایران برای فراهم ساختن زمینه های همکاری هرچه بیشتر در بخش های فوق الذکر به ویژه تقویت مناسبات فرهنگی، علمی، دانشگاهی و فناوری های نوین را ابراز کرد.