گردشگری و توریسم

مدیر برنامه اسبق «لواندوفسکی» به اخاذی ۲۳میلیون دلاری متهم شد

به گزارش ایرنا، گفته می‌شود اداره دادستانی ورشو تحقیقات خود را در خصوص تهدید به اخاذی توسط «سزاری کوچارسکی» از «روبرت لواندوفسکی» آغاز کرده است.

کوچارسکی به تلاش برای اخاذی ۲۰ میلیون یورو (۲۳میلیون دلار) از مهاجم لهستانی بایرن که عنوان برترین گلزن فصل گذشته اروپا از آن خود کرد و محتمل‌ترین گزینه فتح توپ طلای لغو شده ۲۰۲۰ محسوب می‌شد، متهم است.

کوچارسکی که پیش‌تر فوتبالیست بوده، در ماه گذشته پرونده‌ای را علیه شرکت بازاریابی لواندوفسکی مفتوح کرد.

براساس اسناد رویت شده توسط نشریه اشپیگل، در این پرونده ۱۰.۵ میلیون دلاری، ادعا شده است که لوا به طور غیرقانونی میلیون‌ها یورو را با عقد قراردادهایی به منظور پرداخت هزینه مسافرت‌های لوکس و طراحی دکوراسیون داخلی گرانقیمت جابجا و در این فرآیند از پرداخت مالیات فرار کرده است؛ در واقع وی از شرکت منحل شده خود برای این جابجایی استفاده کرده است.

کوچارسکی برای مدت ۱۰ سال مدیر برنامه مرد لهستانی بود. او از سال ۱۹۹۶ به مدت ۶ سال برای تیم ملی لهستان بازی کرد و در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز در ترکیب این تیم قرار داشت.

براساس گزارش ها، لواندوفسکی ثروت خالصی معادل ۸۵ میلیون دلار داشته و در فصل جدید بوندسلیگا نیز در فرم ایده‌آلی به سر می‌برد. او با به ثمر رساندن ۱۰ گل هم اکنون با اختلاف زیاد صدرنشین فهرست برترین گلزنان فوتبال آلمان قرار دارد. این بازیکن فصل گذشته در جریان فتح سه گانه توسط تیمش در جریان ۴۷ بازی، ۵۵ گل به ثمر رساند و در لیگ قهرمانان اروپا نیز عنوان آقای گلی را به خود اختصاص داد.