گردشگری و توریسم

پیوست زیست محیطی در مجتمع های صنفی کرج رعایت شود

غفور قاسم پور روز سه شنبه در نشست ساماندهی صنوف و مشاغل کرج افزود: بسیاری از طرح ها بدون توجه به الزامات و پیوست های زیست محیطی اجرایی می شود و بعد از پایان کار نیز امکان تغییرکاربری ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین باید به این مهم در تمام طرح های شهری از جمله مجتمع صنفی شیخ آباد کرج توجه شود.

  قاسم پور گفت: سلامت شهر در کنار تدوام اشتغال، مورد توجه است و از سویی آلایندگی واحدهای تولیدی در کلانشهرها و پیشگیری از افزایش آلودگی های زیست محیطی از اولویت های مهمی است که در دستور کار اجرایی شدن قرار دارد.

وی یاد آورشد: بنابراین ملزم  به اجرای تکالیف مربوط به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون و انتقال واحدهای صنفی از داخل شهر به حومه هستیم.

قاسم پور ادامه داد: انتقال صنوف، مشاغل پرخطر و آلاینده به خارج از شهر مستلزم پیش بینی بسترهای مناسب است و بدون در نظر گرفتن زیرساخت ها امکان جابجایی صنوف وجود ندارد.

معاون استاندار البرز گفت: پیشگیری از افزایش واحدهای آلاینده در محیط های شهری، عدم صدور پروانه جدید در رسته های شغلی، محدودیت در تمدید پروانه فعالیت و فراهم ساختن بسترهای انتقال صنوف به مراکز پیش بینی شده از اهداف اصلی بشمار می رود.

قاسم پور ادامه داد: ایجاد مجتمع های صنفی مستلزم تهیه و تدوین برنامه جامع با پیش بینی تمامی الزامات و بسترهای استقرار است.

معاون استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه وحدت رویه و هدف مشترکی بین دستگاه ها و مراجع مرتبط با اجرایی شدن ساماندهی مشاغل مستقر در شیخ آباد وجود دارد، گفت: با تاکیدات استاندار  وحدت رویه لازم بین مسوولان امر برای اجرایی شدن این طرح وجود دارد.

وی افزود: طرح نهایی ساماندهی مشاغل در منطقه ورزان نیز در کارگروه امور زیربنایی مورد پیگیری قرار گیرد.

قاسم پور همچنین در خصوص پیگیری عدم اعمال ماده ۸۰ قانون نظام صنفی نیز گفت: برای  صدور پروانه تمدید کسب باید سخت گیری های لازم انجام شود  و ممنوعیت هایی که پیش بینی شده طبق قانون اجرایی شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم بازنگری بر  لیست مشاغل و صنوفی که باید از محدوده شهری خارج شوند، نیز بیان داشت: کار کارشناسی و پالایش لازم مبنی بر انتقال صنوف مندرج در فهرست صورت خواهد گرفت ضمن اینکه باید دستور العمل مشترکی برای صدور مجوز فعالیت واحدها در محدوده ها و حریم های پیش بینی شده وجود داشته باشد.

  در این نشست مشکلات صنف آهن فروشان،آیینه کاران،سنگ فروشان  را نیز مورد بررسی قرار گرفت تا پیش از ساماندهی کامل مجتمع صنفی شیخ آباد در قالب مصوباتی  مشکلات انشعاب  واحدهای تولیدی و خدماتی در جهت تداوم تولید و اشتغال رفع شود.

همچنین تیم های پایش میدانی بررسی مشکلات شهرهای اقماری کرج به دستور استاندار البرز فعال شده است.