گردشگری و توریسم

سراسقف فلسطینی: گفتمان نفرت‌ پراکنی برای تفرقه اندازی است

به گزارش ایرنا سراسقف فلسطین دوشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه المیادین تصریح کرد: برخی به دنبال ایجاد تفرقه در میان ملت ما (فلسطین) هستند، اما هرگز نخواهند توانست اتحاد ما را برهم بزنند.

وی اضافه کرد: سران برخی کشورهای منطقه با کنترل از راه دور آمریکا کار می‌کنند.

سراسقف کلیسای ارتدوکس قدس اشغالی افزود: ما مخالف هر گونه اهانت به نمادهای دینی در همه ادیان هستیم.

وی اظهار کرد: انسان خلق شده است تا دیگران را به سوی محبت، سازش و همگرایی دعوت کند.

سراسقف قدس اشغالی گفت: ایجاد تفرقه را مردود می‌دانیم و همیشه خواستار وحدت بوده‌ایم، چرا که با وحدت می توانیم توطئه‌ها را دفع کنیم.

وی ادامه داد: نباید انسانی به خاطر دین یا قومیت مورد ظلم و ستم و هجمه قرار گیرد.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه اخیراً با وقاحت اعلام کرد که کشورش همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبه‌رو شده است.

این اقدام موجب شده در کشورهای اسلامی و عربی پویشی برای نخریدن کالاهای فرانسوی شکل بگیرد شود که تا حدود زیادی موفق عمل کرده است.

سراسقف قدس در بخش دیگری از سخنانش به اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزد: این اقدام فریادی است که می‌گوید ما فلسطینی‌ها شایسته آزادی هستیم.

حنا اضافه کرد: ما اقدام “ماهر الاخرس” اسیر مجاهد را ارج می‌نهیم و خواستار آزادی وی و دیگر اسیران فلسطینی هستیم.

“نیکلای ملادینف” هماهنگ کننده صلح سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه شامگاه دوشنبه از رژیم صهیونیستی خواست که به بازداشت‌های خودسرانه مردم فلسطین پایان دهد.

ماهر عبداللطیف الاخرس اسیر ۴۹ ساله فلسطینی وارد نود و یکمین روز اعتصاب غذای خود شد.

این اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت موقت و بدون تفهیم اتهام خود در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

منابع حقوقی فلسطینی از وخامت حال این اسیر فلسطینی خبر دادند.