گردشگری و توریسم

۵ واحد صنفی متخلف در مهاباد پلمب شد

قاسم امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ واحد رستوران، ۲ واحد قلیان‌سرا و یک کافی شاپ به دلیل فعالیت در شرایط مقابله با کرونا و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شده است.

وی بیان کرد: همچنین روز شنبه هفته جاری یک مراسم عروسی در منطقه “موکریان” مهاباد در راستای حفظ سلامت شهروندان و برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا حین برگزاری لغو و ۲ باشگاه ورزشی هم به علت فعالیت پلمب شد.

سرپرست مرکز بهداشت مهاباد با اشاره به تعطیلی یک هفته‌ای و اعمال محدودیت شدید در این شهرستان اضافه کرد: براین اساس محدودیت‌ها در گروه مشاغل ۲، سه و چهار از امروز پنجم آبان‌ماه به مدت یک هفته اعمال می‌شود و نظارت شدید بر اجرای این محدودیت‌ها توسط‌های اکیپ‌های سازمان دهی شده پیگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۲ اکیپ بازرسی مشترک کارشناسان بهداشت محیط و اتاق اصناف در قالب تیم‌های سه نفره در این شهرستان تشکیل شده و روزانه بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان نظارت می‌کنند.

امینی با تاکید بر اینکه شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تخلفات بهداشتی را گزارش دهند گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمع‌های خانوادگی مهم‌ترین روش‌های مقابله با بیماری کرونا است که باید توسط شهروندان رعایت شود.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سه‌هزار و ۸۸۹ نفر در مهاباد به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ نفر جان خود را ازدست داده‌اند.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را دارند، از فردا به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال و درصورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال خواهد شد که مهاباد یکی از این شهرها است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.