گردشگری و توریسم

کرونا، تردد مسافران از فرودگاه ارومیه را ۲۷ درصد کاهش داد

محمد علی نائل قراملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کاهش مسافر به خاطر شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح کاهش مسافر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی ادامه داد: در بخش تعداد پروازهای این فرودگاه نیز تاکنون یک‌هزار و ۴۳۰ پرواز از فرودگاه ارومیه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک‌هزار و ۷۰۰ مورد بود، کاهش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه روزانه به طور میانگین چهار پرواز از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود، گفت: ناظران سلامت در ترمینال‌های فرودگاه شهید باکری ارومیه با هدف افزایش نظارت‌ها بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مستقر شدند.

قراملکی بیان کرد: ناظران سلامت در هر نوبت پروازی در ترمینال‌های فرودگاه حضور دارند و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در داخل ترمینال، مراحل بازرسی و صفوف کانترهای پرواز نظارت می‌کنند.

وی افزود: تب سنجی مسافران با دوربین‌های حرارتی، عملیات ضدعفونی ترمینال‌ها و اماکن فرودگاهی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مستمر در فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.