گردشگری و توریسم

تردد خودروها در جاده‌های قزوین عادی است

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا، با توجه به تعطیلات اخیر، جاده‌های استان با ترافیک عادی و روان روبرو هستند.

وی اضافه کرد: عادی بودن ترافیک البته دلیلی بر رعایت نکردن مقررات رانندگی از سوی رانندگان، به خصوص در بخش سرعت و رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل که این عوامل سهم به سزایی در تصادفات دارند، نخواهد بود.

سرهنگ ذاکری منش ادامه داد: پلیس همیشه از رانندگان خواسته تا ضمن صبر و شکیبایی هنگام رانندگی، از هرگونه تخلفات رانندگی از جمله سبقت غیرمجاز و صحبت کردن با سرنشینان خودرو و تلفن همراه در طول سفر خودداری کرده و همیشه نیز رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل را داشته باشند.

رییس پلیس راه استان قزوین یادآور شد: به رانندگان همچنین توصیه می‌شود تا هنگام سفر، جاده را نیز بخشی از سفر دانسته و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، ضمن توقف خودرو در پارکینگ‌های حاشیه راه، حداقل ۲۰ دقیقه استراحت کرده و سپس ادامه مسیر دهند.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی است و از نظر آزادراه‌ها نیز رتبه سوم کشور را دارد.