گردشگری و توریسم

قلعه چپ‌پاها؛ وقتی استقلال قوانین نانوشته را زیر پا گذاشت

به گزارش ایرنا، طبق یک قانون نانوشته تعداد کسانی که چپ پا هستند نسبت به راست پاها کمتر است؛ شاید با نسبت یک به ۱۰. همین قلیل بودن چپ پاها باعث شده تا ارزش این بازیکنان در فوتبال بسیار زیاد باشد و به اصطلاح مشتری‌های بیشتری داشته باشند.

در استقلال اما اوضاع متفاوت است. بازیکنان چپ پا تعدادشان کمتر هست اما نه به آن اندازه که در اقلیت باشند. مسوولان این باشگاه در فصل نقل و انتقالات، هفت بازیکن خریداری کرده‌اند که ۲ نفر از آن چپ پا هستند. محمد نادری و بابک مرادی نفراتی هستند که پای تخصصی‌شان چپ است.

یکی از معضلات استقلال در فصل پیش رو آن است که این تیم چهار مدافع چپ دارد. محمد نادری و متین کریم‌زاده به تازگی جذب شده‌اند و میلاد زکی‌پور نیز به همراه هروویه میلیچ از قبل در تیم حضور داشتند. همین مساله باعث شده تا احتمال فروش زکی‌پور افزایش پیدا کند. شنیده می‌شود به زودی جلسه‌ای بین این بازیکن و مسوولان باشگاه برگزار می‌شود تا رضایت‌نامه‌اش صادر شود.

اما سوالی که به وجود می‌آید این است که با چه سیاستی این خریدها انجام شده است؟ آیا با وجود سه مدافع چپ، گرفتن محمد نادری نیاز بوده است؟ آیا در حضور زکی‌پور، نادری و کریم‌زاده، نگه داشتن میلیچ ۳۱ ساله و خارجی که باید با دلار دستمزدش داده شود؛ ضروری بود؟ این‌ها سوالاتی است که در ذهن فوتبالدوستان ایجاد شده و همه به دنبال جوابش هستند. نادری هفتمین سهمیه لیگ برتری استقلال بود و حالا این تیم در پست هافبک تهاجمی نمی‌تواند مهره‌ای را به خدمت بگیرد اما در عوض چهار مدافع چپ دارد.

البته شنیده می‌شود احتمال بازی گرفتن از محمد نادری و یا حتی هروویه میلیچ در استقلال در پستی به غیر از دفاع چپ باشد. نادری در پرسپولیس هم به عنوان هافبک چپ به میدان رفته و میلیچ نیز سابقه بازی در پست هافبک تدافعی و هافبک چپ را دارد. با تغییر پست این نفرات کمی از ترافیک سمت چپ خط دفاعی کاسته خواهد شد. از طرفی شنیده می‌شود محمود فکری قرار است با سه مدافع در مسابقات فصل جدید تیمش را روانه میدان کند. این یعنی اینکه تیم یک وینگر بک چپ خواهد داشت. قاعدتا با این شیوه سه مدافع چپ دیگر باید بیرون بنشینند اما این احتمال هم وجود دارد که یکی از مدافعین چپ که نادری یا میلیچ خواهند بود یک پست عقب بروند و از آنها به عنوان یک مدافع استفاده شود. یادمان باشد که نادری در ابتدا یک مدافع مرکزی بود و کم کم به سمت چپ متمایل شد.

حالا همه منتظر هستند تا ببینند تکلیف و سرانجام این بازیکنان چپ پا در استقلال چه می‌شود. آیا همگی می‌مانند یا باید منتظر جدایی یکی از آنها(زکی‌پور) باشیم. نکته دیگر هم این خواهد بود که فکری قرار است از این نفرات در چه پستی بهره ببرد. آیا باید دنبال تغییر پست این نفرات باشیم یا یک ترافیک شدید در سمت چپ به وجود می‌آید؟ در هر شرایطی استقلال، چپ‌خیزترین تیم لیگ بیستم خواهد بود و اگر قرار بود نامی برای این تیم انتخاب کنیم باید با الگو برداری از فیلم سینمایی چپ‌دست؛ آن را “چپ‌پا” بنامیم.