گردشگری و توریسم

آمریکا ۸۱ میلیون دلار کمک مالی به سودان اختصاص داد

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای از آوارگی جمعیت زیادی بر اثر خشونت‌های قبیله‌ای، خشکسالی، شوک‌های اقتصادی، مسائل زیست محیطی و سیل بعنوان بحران‌هایی نام برد که سودان با آنها روبرو است.

وی افزود: این کمک‌ها، پناهگاه، خدمات بهداشتی و درمانی حیاتی، کمک‌های فوری غذایی، آموزش و آب برای پناهجویان، آوارگان داخلی و میزبانان آسیب‌پذیر آنها فراهم می‌کند.

پمپئو همچنین گفت: شیوع کووید-۱۹ این بحران انسانی ادامه‌دار را وخیم‌تر کرده است.

این کمک در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که کشورش بعد از پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار توسط سودان به عنوان غرامت به خانواده‌های آمریکایی قربانی تروریسم،   نام سودان را از فهرست کشورهای حامی ترروریسم حذف خواهد کرد.  

در پی این اظهارات، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان گفت: خارطوم غرامت درخواستی برای قربانیان انفجار سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ را به منظور حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را حواله کرده است.

در همین حال، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه در کاخ سفید بطور رسمی اعلام کرد که عادی سازی روابط میان اسرائیل و سودان آغاز شده است.

مردم سودان جمعه شب در اعتراض به توافق در خارطوم با رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهای «هیچ صلحی با رژیم اشغالگر وجود ندارد» به اقدام دولت حمدوک در عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.