گردشگری و توریسم

گلستان در شب شهادت امام یازدهم سیاه‌پوش شد

مردم مومن و خداجوی گلستان شنبه شب با توجه به شرایط کرونایی، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک با حضور در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد، به عزاداری برای این امام همام پرداخته و سالگرد شهادت امام عسگری (ع) را به فرزندش حضرت مهدی (عج) تسلیت گفتند.

مداحان و سخنرانان هم در این مراسم‌ها به مدیحه سرایی، مرثیه خوانی و سخنرانی در خصوص زندگی امام معصوم (ع) به ویژه امام حسن عسگری (ع) پرداختند.

براساس دستورالعمل‌های ستادهای ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا این مراسم‌ها در حداقل زمان ممکن با بهره‌وری حداکثری برگزار شد.

همچنین اطعام شب عزای امام حسن عسگری (ع) براساس دستورالعمل‌های بهداشتی انجام گرفت و برخی واقفان نذورات خود را در قالب غذای گرم بسته بندی شده به منازل نیازمندان در محلات کم درآمد و فقیرنشین شهرهای مختلف رساندند.

با توجه به اینکه بعد از شهادت امام حسن عسگری (ع)، فرزند ایشان حضرت مهدی (عج) برای رهبری و هدایت مسلمانان برگزیده شد، قرار است جشن‌های به امامت رسیدن امام زمان (عج) از ظهر روز یکشنبه هشتم ربیع الاول و براساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.