گردشگری و توریسم

کشت زعفران در کازرون توسعه یافت

به گزارش ایرنا، کارشناس مرکز خدمات کشاورزی کازرون در این باره گفت: با توجه به موقعیت آب و هوایی این شهرستان و در راستای جایگزین کردن کشت محصولات کم آب براقدام به ترویج و توسعه کشت زعفران در منطقه بین کشاورزان کردیم. 
مجتبی هوشمندی افزود: تاثیر کشت زعفران در اقتصاد کشاورزان و اشتغال زایی در منطقه و مصرف کم آب از دلایل استقبال کشاورزان به  کشت زعفران در منطقه ذکر کرد. 
وی اضافه کرد: براساس برآورد علمی، میزان آب مصرفی برای کشت هر هکتار زعفران سه هزار متر مکعب است که با سه نوبت بارش باران به میزان هر بار ۱۰۰ میلیمتر، آب مورد نیاز کشت این محصول تامین می شود. 
زهرا پناه کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون نیز با اشاره به درآمدزایی این محصول برای کشاوزران گفت امسال ۵ هکتار از اراضی شهرستان کازرون به زیر کشت زعفران برده شده است که نسبت به سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش سطح کشت نشان می دهد   
وی اضافه کرد پیش بینی می شود از هرهکتار سطح زیر کشت، چهار تا پنج کیلوگرم زعفران برداشت شود. 
پناه در ادامه افزود مدیریت جهاد کشاورزی کازرون در نظارت و مشاوره از زمان کاشت تا برداشت پرداخت تسهیلات و خرید پیاز زعفران به کشاورزان کمک می کند. 
یک کشاورز زعفران کار هم گفت: کار کشاورزان  این منطقه باغداری انار بود که با خشکسالی های سالهای گذشته وکم آبی درختان انار، خشک شد و به جای آن از کشت جایگزین و کم آب بر زعفران استفاده کردیم .
وی گفت: با دریافت ۴۰ میلیون تومان از بنیاد برکت، امسال اقدام به کشت زعفران کردیم که نسبت به سایر محصولات در اقتصاد و اشتغال زایی نقش مهمی دارد.