گردشگری و توریسم

یک فروند بالگرد امداد هوایی به هلال احمر کردستان تخصیص یافت

به گزارش ایرنا، پیام جلالی در آیین تحویل این تجهیزات به جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: این بالگرد با پیگیری مسوولان استان از جمله استاندار کردستان تخصیص یافته که به زودی در آشیانه این جمعیت واقع در فرودگاه سنندج برای امداد رسانی مستقر می‌شود.

وی با اشاره به تحویل ۳۲ دستگاه انواع ماشین آلات امدادی به ناوگان هلال احمر این استان افزود: این دستگاه‌ها شامل یک دستگاه کامیون ۱۰ چرح، یک دستگاه کامونت باری، یک دستگاه وانت تک کابین پیکاپ، ۲ قایق جیمنی موتوردار، ۶ دستگاه موتور برق، ۱۵ دستگاه موتور آب و ۶ دستگاه ژنراتور است .

جلالی اضافه کرد: همچنین در کنار این دستگاه‌ها، تجهیزات دیگری همچون چهار هزار و ۸۰۰ تخته پتو نمدی، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه چادر امدادی، ۵۰۰ دست بسته‌های بهداشتی بحران، ۲ هزار و ۷۰۰ بسته غذایی ۲۴ ساعته، ۳۸۰ جفت کفش امدادی و یک هزار و ۶۰۰ دست البسه امدادی نیز به تجهیزات لجستیک این جمعیت اضافه شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای تهیه این تجهیزات را ۱۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این خودرو ها مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات تخصصی امداد و نجات روز است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: تجهیزات امدادی از سوی سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور به این استان برای مقابله با حوادث خریداری و تحویل داده است.

توسعه امکانات و تجهیزات جمعیت هلال احمر استان کردستان در راستای خدمت به مردم طی چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته بود و با حمایت های مرکز و استان قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده است.