گردشگری و توریسم

استاندار: تامین و توزیع کالاهای اساسی در دستور کار است

به گزارش سه شنبه شب روابط عمومی استانداری قم بهرام سرمست در جلسه ستاد تنظیم بازار و تامین ارزاق قم طی سخنانی با تاکید بر بازبینی در سیاست های تنظیم بازار اظهار داشت: دلایل کاهش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری باید به صورت تخصصی بررسی شود.

سرمست با تاکید بر در نظر گرفتن مصالح تولیدکنندگان و برقراری اعتدال در سوی مصرف و تولید گفت: تشکیل کارگروهی برای آنالیز قیمت ها و هزینه های تمام شده برای مرغداران امری ضروری است.

استاندار قم با بیان اینکه راه کارهای کنترل قیمت مرغ و عرضه آن باید به صورت استانی بررسی شود تصریح کرد: بایستی ملاحظات استانی را به مسئولان ملی اعلام کنیم.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به بالا بودن هزینه های تولید گفت: باید برای حمایت از تولیدکنندگان گام های موثرتری برداریم.

وی توزیع گوشت و مرغ منجمد و گرم به اندازه نیاز مردم را خواستار شد و تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مرغ صرفا در یک فروشگاه خاص توزیع نشود تا از ایجاد صف در شرایط کرونایی جلوگیری شود.

استاندار قم همچنین با تاکید بر اینکه با انحصار در هر صنفی مقابله می کنیم عرضه ماسک مورد نیاز مردم در شرایط کرونایی را ضروری دانست و گفت: در سیستم توزیع اقلام مورد نیاز استان باید فرایندها اصلاح شوند.

سرمست در پایان با بیان اینکه در قم نسبت به سایر استان های کشور وضعیت خوبی به جهت تنظیم بازار داشته ایم افزود: بازرسان دستگاه های نظارتی عملکرد خوبی در بحث کنترل قیمت ها داشته اند.

پیشگیری از جرم امکان پذیر است

 استاندار قم همچنین در آیین افتتاح طرح های هوشمندسازی پلیس در قم، احساس امنیت و آرامش شهروندان و پیشگیری از جرم را در سایه نیروی انتظامی هوشمند امکان پذیر دانست.

وی  اظهار داشت: نیروی انتظامی در راستای ماموریت های خود در زمینه های مختلف گستردگی و تنوع زیادی دارد.

استاندار قم با بیان اینکه اعضای شورای تامین استان در همه زمینه ها روحیه همکاری و خدمت دارند افزود: امنیت مهم ترین و بنیادی ترین وظیفه دولت و نیروی انتظامی است که در کنار آن موضوع سلامت عمومی و اقدام ها در راستای معیشت و امنیت تولید نیز به ناجا محول شده است.

سرمست تامین نظم و امنیت داخلی را اولویت اصلی نیروی انتظامی دانست و اضافه کرد: این موضوع در شرایطی است که در پیرامون مرزها مواجه با انواع بحران ها و نا امنی های مختلف در کشورهای همسایه هستیم.

وی با اشاره به همه گیری و شیوع جهانی بحران کرونا گفت: حضور فعال نیروی انتظامی در طرح های مختلف مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری در کشور از جمله طرح های فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و پویا حاکی از نقش اثرگذار و چشم گیر ناجا می باشد.

استاندار به موقعیت و جایگاه راهبردی قم در نقطه مواصلاتی ۱۷ استان کشور اشاره و تصریح کرد: این موقعیت ماموریت های مضاعفی به نیروی انتظامی استان می افزاید که در کنار برگزاری مراسم های مناسبتی در ایام سال ناجا به خوبی در کنترل و اجرای وظایف محوله ایفای نقش می کند.

وی ادامه داد: احساس امنیت و آرامش شهروندان و پیشگیری از جرم در سایه نیروی انتظامی هوشمند امکان پذیر است./