گردشگری و توریسم

همه داروخانه های کهگیلویه وبویراحمد موظف به عرضه ماسک دولتی می شود

 امام بخش قائدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از پارچه مورد نیاز تولید ماسک به قیمت دولتی در کهگیلویه وبویراحمد تامین شده و ماسک معمولی به نرخ مذکور با نظارت صنعت معدن و تجارت استان تولید و عرضه می شود.

وی بیان کرد: قیمت ذکر شده برای ماسک های معمولی تعیین شده و داروخانه ها می توانند ماسک های سه لایه یا پنج لایه را با قیمت های مشخص شده به متقاضیان عرضه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اهمیت استفاده از ماسک برای کنترل انتشار ویروس کرونا دولت برای کاهش قیمت آن تلاش می کند.

وی بیان کرد:استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری مهمترین راهکارهای پیشگیری ازانتشار ویروس کروناست و شهروندان باید با رعایت این دستورالعمل ها به مهار بحران کرونا کمک کنند.

قاعدی از جذب و ذخیره بخشی از داروهای مورد نیاز درمان بیماری آنفلوانزا در استان خبر داد و افزود: مسئولان هم اکنون در تلاش برای جذب بقیه سهمیه داروهای این بیماری هستند.

وی در مورد واکسن آنفلوانزا نیز گفت: این واکسن هنوز  به استان اختصاص نیافته و این مشکل مربوط به استان نیست.

مجموع افراد مبتلا به بیماری ویروس  کرونا در کهگیلویه وبویراحمد به ۱۱ هزار و ۳۵۶ نفر رسیده که ۲۰ درصد از این تعداد تاکنون بستری شده اند.

 شمار جانباختگان بیماری کرونا در استان به ۱۸۰نفر است.