گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

بهره گیری از ظرفیت های حوزه ورزش کهگیلویه و بویراحمد راهکار توسعه آن است 

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز سه شنبه در بازدید سرزده از اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با مسؤولان و کارکنان آن در یاسوج، اظهار داشت: جوانان استان دارای استعدادهای چشمگیر در حوزه های ورزشی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستند. 

وی افزود: لازم است که هر چه سریعتر سرمایه گذاری اصولی و علمی در هر ۲ حوزه جوانان و ورزش کهگیلویه و بویراحمد از سوی متولیان  امر انجام شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال های آینده چهره هایی مطرح از بین ورزشکاران مرد و زن رشته های مختلف این استان به کشور و دنیا معرفی خواهند شد. 

کلانتری بر لزوم هدف گذاری و برنامه ریزی صحیح به منظور ارتقای روزافزون ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی در کهگیلویه و بویراحمد تأکید  کرد. 

وی عنوان کرد: میزبانی ورزش های زمستانی و تابستانی و برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد می تواند نقش  بسزایی در پیشرفت بیش از پیش ورزش این استان داشته باشد. 

کلانتری ابراز داشت: آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کهگیلویه و بویراحمد در آینده ای نزدیک در شهر یاسوج مرکز این استان برگزار می شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: انجام فعالیت های فرهنگی در کنار امور ورزشی در این اداره کل با جدیت ادامه دارد. 

سید محمدتقی علوی اظهار داشت: دولت نگاه ویژه ای به هر ۲ حوزه جوانان و ورزش کهگیلویه و بویراحمد دارد و تاکنون نیز اقدام هایی ارزنده در این زمینه ها در استان انجام شده است. 

وی افزود: هم اینک ۴۶ هیأت ورزشی فعال در هر ۲ بخش مردان و زنان در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.   

علوی بیان کرد: کسب کرسی در چند فدراسیون از سوی برخی رؤسای هیأت های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد یکی از دستاوردهای مهم  ورزش استان در سال های اخیر است. 

وی با ابراز گلایه از تخصیص نیافتن اعتبارات فصل پنج به هر ۲ حوزه جوانان و ورزش کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: انتظار می رود که استاندار این استان حمایت لازم را از اداره کل ورزش و جوانان استان در چنین موضوع مهمی انجام دهد. 

۲۶ مهرماه تا دوم آبان ماه هر سال به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است. 

افزون بر ۵۰ هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.