گردشگری و توریسم

۴ وقف جدید در بوکان ثبت شد

محمدهادی سعادتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ارزش وقف‌های ثبت شده در سال‌ جاری را ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: موقوفات جدید شامل سه دانگ یک باب منزل مسکونی به ارزش ۶ میلیارد ریال و وقف کمک به خانواده‌های نیازمند و ایتام است که در داخل شهر بوکان به نام اداره اوقاف ثبت شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بوکان ادامه داد: با ثبت این تعداد، شمار موقوفات شهرستان بوکان به ۵۱۱ موقوفه و هزار و ۲۲۱ رقبه رسید.

وی با اشاره به اینکه موقوفات باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، بیان کرد: نیات واقفان را باید به سمت نیازهای ضروری جامعه از جمله حوزه بهداشت و درمان و معالجه بیماران خاص و صعب‌العلاج و درمانگاه سوق داد تا نیازمندان نیز بتوانند در این زمینه خدمات دریافت کنند.

سعادتی  اضافه کرد: تامین شغل، فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، رفع مشکلات اقتصادی و همچنین درمان و تامین اقلام بهداشتی در زمان فعلی و شیوع ویروس منحوس کرونا، از مهمترین نیازهای امروز است که نیت واقفان به سمت رفع این مشکلات سوق داده شود.

وی گفت: ۹۷ درصد موقوفات این شهرستان وقف مساجد تحت عنوان حقوق امام جماعت، خادمین مساجد، طلاب و موذن است که لازم است واقفان نیازهای امروز جامعه را در نظر داشته باشند.

 وقف، هدیه‌ای ماندگار است که برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل هر چیزی و جاری بودن سود ناشی از آن در مسیر خیر، نیکی و رضای خدا به کار می‌رود.

مقوله اخلاق مدارانه وقف با ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت، جامعه را به طرف پیشرفت و تعالی هدایت می‌کند و جایگاه ارزشمندی را نزد پروردگار برای انسان رقم می‌زند؛ مال و زمین وقف شده، موقوفه و شخصی که مالی یا چیزی را وقف می‌کند، واقف نام می‌گیرد.

در بوکان ۵۱۱ موقوفه با یک هزار و ۲۲۱ رقبه وجود دارد.