گردشگری و توریسم

تخصیص اعتبار ۱۴۱ میلیارد تومانی برای افزایش حقوق شهدا 

به گزارش روز سه شنبه سازمان برنامه و بودجه، «محمد باقر نوبخت» این ابلاغیه را برای تامین بدون تاخیر در پرداخت افزایش حقوق بازنشستگی حالت اشتغال همسران، فرزندان و والدین دارای حکم شهدا با شاغلین در مهرماه تخصیص داد و این مبلغ از محل اعتبار هزینه‌ای عمومی است.

به گزارش ایرنا، مشاور امور ایثارگران سازمان برنامه و بودجه پیش از این از افزایش حقوق حالت اشتغال خانواده شهدا با موافقت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داده بود. 

به گفته سردار «حسین صفری» بخشی از مطالبات ایثارگران در مراحل گوناگون پرداخت شده است و از جمله دو هزار و ۵۰۰ میلیون تومان از معوقه های ایثارگران در سال ۹۸ به دستور محمدباقر نوبخت به یکی از بیمه‌ها پرداخت شده است.

مشاور امور ایثارگران سازمان برنامه و بودجه با اشاره به با افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت از تخصیص سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان برای تخصیص اعتبارات جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران به ۹۳ هزار خانواده جانباز و پرداخت معوقه های آنها خبرداده بود. 

علاوه بر مبالغ یاد شده، ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت اعتبار هزینه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون تخصیص یافته است.