گردشگری و توریسم

۱۰۰هزار عدد ماسک رایگان در آبادان توزیع شد

به گزارش ایرنا سیدزین‌العابدین موسوی سه‌شنبه در حاشیه برگزاری مانور سلامت مبارزه با کرونا در آبادان اظهار داشت: مانور سلامت با حضور سفیران سلامت ودستگاه‌های اجرایی با هدف هشدار به شهروندان در خصوص فراگیری بیماری کرونا در شهرآبادان، اروندکنار ، چوئبده و روستاها برگزار شد. 

وی با اشاره به ارایه خدمات غربالگری سلامت ، تب سنجی و آموزش شیوه نامه های بهداشتی به شهروندان با برگزاری این مانور گفت: وضعیت بیماری کووید۱۹ در آبادان بسیار نگران کننده است. به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی شهروندان ،آبادان وارد وضعیت قرمز شده و تنها با همکاری مردم می توان از این شرایط خارج شد.

فرماندار ویژه آبادان هدف اصلی مانور بزرگ سلامت را  همکاری و مساعدت مردم برای خروج از وضعیت قرمز و هشدار کرونا عنوان کرد و افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان آبادانی کاهش یافته است و این امر سبب افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان شده است.

موسوی افزود: در راستای تشویق شهروندان آبادانی به استفاده از ماسک مانور سلامت با حضور ۳۵۰ نفر از کارکنان دستگاه های مختلف در ۲۰ نقطه شهرستان از جمله خیابان‌های امیرکبیر، احمدآباد، کوی قدس، ذوالفقاری، ملت، فرهنگیان و شهرهای اروندکنار و چوئبده برگزار شد.

وی برلزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در شهرستان تاکید کرد و گفت: در پیک نخست این بیماری میزان استفاده از ماسک در آبادان ۹۰ درصد بود که موفق شدیم بیماری را کنترل کنیم ولی با ورود به پیک دوم متاسفانه میزان استفاده از ماسک در آبادان به ۲۰ درصد کاهش یافته است که نگران کننده است.

فرماندار ویژه آبادان اظهار داشت: بیماری کووید ۱۹ روند افزایشی به خود گرفته و دلیل آن رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم است، اگر بیماری مدیریت و کنترل نشود باید منتظر افزایش چشمگیر مبتلایان به این بیماری باشیم.

به گزارش ایرنا بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان امکانات بیمارستان امام خمینی(ره) نفت آبادان نیز برای بستری و خدمت به بیماران کرونایی آماده شده است.

به گفته دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، مصونیت از کرونا نیاز به تغییر سبک زندگی دارد و شیوع این ویروس با الگوی ابتلای خانوادگی در حال افزایش است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان نیز گفت: میزان استفاده از ماسک در خوزستان به طور متوسط به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

سیدمحمد علوی افزود: اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد و تمام بیمارستان‌ها نیز بسیج شوند تاب آوری پذیرش این حجم از بیمار را ندارند.