گردشگری و توریسم

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و افغانستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رضا اردکانیان» روز دوشنبه در دیدار با «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: امروز و در این فرصت با توجه به اینکه ششمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی دو کشور در پیش رو است، دیداری با عبدالله عبدالله انجام شد تا وی از پیشرفت مذاکره های مقدماتی و عرصه هایی که قرار است طبق برنامه در آینده نزدیک در کابل مورد بررسی و نهایی شدن قرار گیرد، اطلاع یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر ارائه گزارش نقطه نظرات وی درباره توسعه همکاری ها در بخش‌های مختلف مربوط به انرژی، همکاری‌های گمرکی و اقتصادی و سایر زمینه های مربوط به کمیسیون مشترک دو کشوردر این دیدار دریافت شد.

«عبدالله عبدالله»رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان هم در این دیدار گفت: مطابق نیازهای مردم افغانستان زمینه‌های همکاری دو کشور مورد بحث و بررسی قرارگرفت و نکاتی نیز مشخص شد .

وی ادامه داد: آمادگی خوبی برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فراهم شده است و انشاالله نتایج اجلاس هم نتایج خوبی برای دو طرف باشد و در همه عرصه‌ها پیشرفت حاصل شود.

به گزارش ایرنا، «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان پیش از ظهر یکشنبه برای یک سفر سه روزه و دیدار با مقام‌های بلندپایه ایران و نیز بررسی راه‌های گسترش روابط دو جانبه و صلح و ثبات افغانستان وارد تهران شد.

به گفته «مجیب الرحمن رحیمی» مشاور ارشد شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، «عبدالله عبدلله» در این سفر، مقام‌های ایرانی را در جریان آخرین تحولات و پیشرفت‌های گفت‌ وگوی صلح این کشور قرار خواهد داد و در این سفر از مقام‌های ایرانی می خواهد که با دولت و مردم افغانستان همکاری و از روند صلح حمایت کنند تا صلح و ثبات پایدار در افغانستان و منطقه مستقر شود.